Med brskanjem po kleteh italijanske kinoteke so odkrili dva zelo dragocena filma. Prvi je projekt režiserja Geze von Radvanyja Donne senza nome (Ženske brez imena, 1950), drugi pa ... Foto:
Med brskanjem po kleteh italijanske kinoteke so odkrili dva zelo dragocena filma. Prvi je projekt režiserja Geze von Radvanyja Donne senza nome (Ženske brez imena, 1950), drugi pa ... Foto:
Ennio Cerlesi in Piero Tellini: Uno tra la folla (Nekdo iz množice, 1946)
... Uno tra la folla (Nekdo iz množice, 1946) režiserjev Ennia Cerlesija in Piera Tellinija.

Pod naslovom Questi fantasmi 2: Cinema italiano ritrovato (Ti strahovi 2: Ponovno odkriti italijanski film) bodo na 66. Mostri med 2. in 12. septembrom predvajali filme, ki se podajajo na polja ekscentričnosti, populizma in filmskih div. Retrospektiva, ki jo pripravlja Sergio Toffetti, bo obsegala več kot 30 filmov, posnetih med letoma 1940 in 1980. Mesto v retrospektivi pa so zagotovili tudi nekaterim pozabljenim klasikam, kot so La ragazza in vetrina (Dekle v izložbi, 1961) v režiji Luciana Emmerja, La fiamma che non si spegne (Ogenj, ki ne ugasne, 1949) režiserja Vittoria Cottafavija, Nella citta l'inferno (V mestu pekel, 1959) Renata Castellanija ter dela novega italijanskega vala, npr. Morte di un amico (Smrt prijatelja, 1959) režiserja Franca Rossija in Un eroe del nostro tempo (Junak našega časa, 1960) Sergia Capogne.

Italijanski zvezdniški sistem
V kategorijo ekscentrični so uvrstili filme, ki so ekscentrični bodisi po vsebini bodisi v vizualnem smislu, kot populistične pa so definirali filme za ljudstvo, ki so pogosto vključevali farso in melodramo ter neposredno predstavljali vsakdanjik. Tretji pol predstavljajo filmi, v katerih nastopajo velike dive italijanskega filma. Italija je bila ena prvih držav, ki je v polju filma ustvarila zvezdniški sistem, katerega ključne igralke so bile med drugim Silvana Pampanini, Rossana Podesta, Giovana Ralli in Claudia Cardinale.

Med brskanjem po kleteh nacionalne kinoteke in po drugih arhivih so odkrili nekaj pravih dragocenosti. Kot veliki odkritji tako z zgodovinskega kot tudi s filmskega vidika izpostavljajo produkciji Una tra la folla (Nekdo iz množice, 1946) v režiji Ennia Cerlesija in Piera Tellinija (film govori o dogajanju v republiki Salo ) in Donne senza nome (Ženske brez imena, 1950) režiserja Geze von Radvanyja. Film so posneli v taborišču za ženske brez državljanstva.

Po koncu beneškega filmskega festivala bodo izbrane filme starejših letnic predvajali po Italiji in svetu.

P. B.