Očitno je res: tudi slaba publiciteta je dobra publiciteta. Gibsonov film, ki ga je poleg režije tudi produciral, sodeloval pa je tudi pri scenariju, je postal velika uspešnica. Foto: Reuters
Očitno je res: tudi slaba publiciteta je dobra publiciteta. Gibsonov film, ki ga je poleg režije tudi produciral, sodeloval pa je tudi pri scenariju, je postal velika uspešnica. Foto: Reuters

Zdaj so se namreč oglasili tudi indijanski aktivisti v Gvatemali (ozemlje, na katerem leži država, je bilo nekoč del majevskega imperija, ki je med drugim obsegalo tudi južni del današnje Mehike), ki trdijo, da je Apokalipto rasističen film in da prizori "strašljivih Indijancev s preluknjanimi telesi in brazgotinastimi obrazi, ki mečejo sulice in žrtvujejo ljudi", le utrjujejo stereotipe o njihovi kulturi.

Gibson trdi, da kritiki niso dovolj raziskali ozadja tematike filma, na predstavitvi Apokalipta v mehiški prestolnici Ciudad de Mexico je povedal: "Tisti, ki film kritizirajo, bi morali narediti domačo nalogo. Jaz sem jo."

Apokalipto je Gibsonov prvi film po lanskem protisemitskem izpadu v vinjenem stanju, ki mu je prinesel precej negativne publicitete. Zgodba se osredinja na poslanstvo moškega, ki se želi rešiti pred človeškim žrtvovanjem v starodavni civilizaciji. Film, v celoti v majevskem narečju jukatek, se je prvi decembrski konec tedna zavihtel na prvo mesto po izkupičku v ameriških blagajnah kinematografov - v treh dneh je zaslužil kar 14,2 milijona dolarjev.

Filma v mehiških in gvatemalskih kinematografih sicer še ne predvajajo (na ogled so samo predfilmi), piratske DVD-je pa je na ulicah že mogoče kupiti.