David Fincher je leta 1995 posnel psihološki triler, ki je na ljubitelje filma in kritike napravil zelo pozitiven vtis. Predvsem pa je prinesel obilico svežega vetra v žanr kriminalke.
Dva nasprotna detektiva ...
Sedem sicer prinaša preverjeno različico dveh zelo različnih policistov/detektivov. Starejši, temnopolti William Somerset (Morgan Freeman) je utelešenje mirnosti, a hkrati utrujenosti. Do upokojitve ga čaka natanko en delovni teden. Za partnerja dobi mladega, vihravega, temperamentnega in neučakanega Davida Millsa (Brad Pitt). Torej klasični filmski par, ki pa do izraza pride ob pravem primeru.
Morilec "prisega" na smrtne grehe
In primer, ki ju doleti, je res nekaj posebnega. Raziskati morata umor debelega možakarja, ki je moral pojesti veliko količino testenin, na koncu pa je umrl zaradi udarca v trebuh. V njegovem stanovanju so pozneje našli besedo "požrešnost". Ko ob naslednji žrtvi (odvetniku) najdejo s krvjo napisano besedo "pohlep", je Somersetu hitro jasno - neznanec mori po principu sedmih smrtnih grehov, kar pomeni, da ima na svoji listi vsaj še pet umorov, ki bi simbolno predstavljali preostalih pet smrtnih grehov - napuh, pohoto, jezo, zavist in lenobo.
Nič ni tako, kot se zdi
Glavna junaka nehote stopita na vrtiljak nepredvidenih dogodkov, a vsaka njuna akcija je neuspešna. Pojavijo se nova tri trupla, a detektiva še vedno tavata v temi. Na koncu jima sreča le pokaže svoj obraz, saj se morilec John Doe odloči, da se bo predal in detektivoma pokazal, kam je zakopal svoji zadnji dve trupli. A seveda razplet zgodbe niti slučajno ni tako preprost, kot se dozdeva detektivoma, saj ima John Doe kljub vklenjenima rokama v rokavu močne karte ...
Kdo in kaj kroji pravila družbe?
Bistvo filma ni v identiteti morilca, kar so ustvarjalci poudarili z njegovim (ne)imenom. Johna Doeja tako ne vidimo niti pri enem umoru, svoj obraz nam prikaže šele v zadnji tretjini filma. Sedem pokaže na moralno razkrojenost družbe, ki je že zdavnaj spremenila svoja pravila igre. John Doe sicer prisega na Sveto pismo, a v resnici gre za neka moralna načela, ki bi morala veljati v enakopravni (demokratični) družbi. V tem pogledu ga lahko vidimo kot Roberta De Nira v Taksistu, le z bolj urejenim načrtom in maščevalnimi metodami.
Temačna kulisa
Filma Sedem ne odlikuje le originalna zgodba, ki se ves čas stopnuje in se na koncu zaokroži v popolno celoto. Pohvaliti velja izjemno ozadje (temačna fotografija, scenografija in tisti še kako depresivni dež), like, ki so bistveno več kot enodimenzionalne lutke, in igro. V samem detektivskem paru Freeman krepko zasenči mladega partnerja, omeniti pa velja tudi Millsovo ženo Tracy (Gwyneth Paltrow).
Kratke in sladke
- Pri snemanju enega izmed prizorov v dežju je Bradu Pittu spodrsnilo, pri tem pa je z roko razbil avtomobilsko steklo, zato je potreboval manjši operacijski poseg. Ta pripetljaj so ustvarjalci vključili v film, kjer si prav tako poškoduje roko.
- Detektiva Mills in Somerset se pogovarjata o knjigi "Človeške vezi". To je v resnici napisal pisatelj W. Somerset Maugham, bil pa je tudi inspiracija za poimenovanje Freemanovega lika.
- Igra številk: vse stavbe v uvodnem prizoru se začnejo s številko 7. Zadnje dejanje filma se zgodi ob sedmih zvečer.
- Za vlogo Johna Doeja je bil v igri tudi pevec R. E. M-ov Michael Stipe, za vlogo Millsa Denzel Washington, za mesto režiserja pa David Cronenberg.
- Andrew Kevin Walker je scenarij napisal, ko je živel v New Yorku. Mesto mu nikakor ni bilo všeč, kar se pozna tudi v zgodbi.
Sedem (Se7en) |
ZDA, 1995 Režija: David Fincher Scenarij: Andrew Kevin Walker Igrajo: Morgan Freeman, Brad Pitt, Gwyneth Paltrow, R. Lee Ermey Žanr: (psihološki) triler. Dolžina: 2 uri 7 minut Premiera: 22. 9. 1995 (Slovenija - 7. 2. 1996) Proračun: 33.000.000 dolarjev Dobiček: 327.311.859 dolarjev Nagrade: nominacija za oskarja (montaža) Povezava: IMDB |
Slavko Jerič
slavko.jeric@rtvslo.si
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje