Julie Delpy in Ethan Hawke sta znova nad svojima likoma bedela tudi kot scenarista. Foto: EPA
Julie Delpy in Ethan Hawke sta znova nad svojima likoma bedela tudi kot scenarista. Foto: EPA
Before Midnight (Pred polnočjo)
Prvič sta se srečala na Dunaju, drugič v Parizu, v tretjem filmu počitnikujeta v Grčiji.
Pritisk visokih pričakovanj gledalcev, ki so se našli v zgodbi Jesseja in Celine, je bil za scenarista in igralca hudo breme.
Pritisk visokih pričakovanj gledalcev, ki so se našli v zgodbi Jesseja in Celine, je bil za scenarista in igralca hudo breme. Foto: EPA
Pred zoro
Vse se je začelo na Dunaju leta 1995.

Z izjemo najbolj optimističnih romantičnih duš so konec prvega filma verjetno podobno interpretirali tudi gledalci. Pa vendar sta se še enkrat srečala, oba odrasla in zaznamovana z novimi izkušnjami. Pred devetimi leti v Parizu, kjer je Hawkov lik Jesse predstavljal svoje literarno videnje tiste noči na Dunaju.

Bralce opozarjamo, da nadaljevanje članka deloma razkriva vsebino filma.

Trenutno par na Berlinalu predstavlja svoj tretji - in ne nujno tudi zadnji - film Before Midnight (Pred polnočjo), ki še devet let starejša glavna lika, Američana Jesseja in Francozinjo Celine, postavlja na skupen dopust v Grčiji. Očitno se je njuno srečanje v Parizu dobro izšlo, saj zdaj živita tam s svojima dvojčicama, medtem ko Jessejev sin živi z materjo v Chicagu. Sodelovanje s Hawkom in Delpyjevo je tretjič ponovil režiser Richard Linklater, ki se z glavnima igralcema podpisuje tudi pod scenarij. Trojec v filmu Pred polnočjo raziskuje, kako so življenjski zasuki vplivali na njuno skupno življenje. Zdaj sta starejša, bolj trmastega značaja in posledično bolj prepirljiva. Jessejeva želja, da naveže tesnejše stike s sinom v ZDA, in Celinina odločenost, da nadaljuje kariero v Franciji, postavijo njun odnos na težko preizkušnjo.
Na vprašanje, ali lahko nekje leta 2022 pričakujemo še četrto nadaljevanje, je Linklater v Berlinu odgovoril, da se jim trenutno ne sanja, kaj bi lahko še povedali. "Verjetno še šest let ne bomo vedeli. Vendar kdo ve, kaj prinese prihodnost." Francoska igralka in režiserka pa se je pošalila, da bi bil zadnji film nova različica Hanekejeve nagrajene mojstrovine Ljubezen.
Kritiki v ocenah tretjega filma niso enotni. Medtem ko ga Guardian označuje za prisiljenega, The Hollywood Reporter piše: "Čeprav ga je na tej stopnji težje gledati, bo občinstvo, ki je odraščalo s Celine in Jessejem, cenilo novo poglavje."

Pod bremenom številnih pričakovanj
Ustvarjalci priznavajo, da so bila pričakovanja gledalcev, ki so njuno zgodbo močno ponotranjili, težko breme. "V zadnjih devetih letih nobeno srečanje s kakšnim režiserjem oziroma režiserko ni minilo brez tega, da ne bi z menoj delil(a) ideje, o čem bi moral pripovedovati tretji film," pravi Hawke. Vsa ta pričakovanja so bila vsekakor zadušljiva, je pojasnil Hawk.
Kot piše Reuters, Pred polnočjo sestoji iz dolgih kadrov, ki sledijo paru med njunim premlevanjem o skupnem življenju, obremenjenem s preteklostjo razpadlih družin, pritiskom službenih obveznosti in ustaljenosti skupnega življenja. Tudi tokrat se odkrito, mestoma duhovito pogovarjata o svojem odnosu. Celine pravi, da se moški vedno primerjajo z vodilnimi zgodovinskimi osebami. Tudi ženske, vztraja Jesse - to je le eden izmed njunih pogovorov, ki delujejo improvizirani, vendar so daleč od tega, pravi ekipa.