Hanna Slak v eksperimentalnem filmu SonoLog spremlja zvočno umetnico Hanno Preuss, uprizoritev njene predstave sonoričnega gledališča pred japonsko publiko in gostovanje ustvarjalcev tradicionalnega japonskega gledališča No v njenem projektu pred ljubljanskimi gledalci. Foto: Nada Žgank
Hanna Slak v eksperimentalnem filmu SonoLog spremlja zvočno umetnico Hanno Preuss, uprizoritev njene predstave sonoričnega gledališča pred japonsko publiko in gostovanje ustvarjalcev tradicionalnega japonskega gledališča No v njenem projektu pred ljubljanskimi gledalci. Foto: Nada Žgank

Narava filma je povezana z naravo obeh gledališč, ki sta predmet obravnave, pa tudi z željo po izkoriščanju lirične moči filmskega jezika, filma kot enakopravnega tretjega partnerja v tem srečanju.

Režiserka in scenaristka Hanna Slak

Eksperimentalni film bodo do 9. aprila predvajali v dvorani Pri kamnitni mizi Centra sonoričnih umetnosti Vodnikova domačija v Šiški.

"To je film o dveh gledališčih, dveh praksah, zakodiranih v različnih zgodovinah, kulturah in jezikih iz popolnoma nasprotnih koncev sveta. Film o interakciji med gledališčema, iskanju skupnega jezika, vsem razumljivega, večnega, jezika naše kolektivne podzavesti," so sporočili iz centra sonoričnih umetnosti.

Film Slakove bolj kot dramatična naracija "zanima enkratnost trenutka in atmosfera - kot to velja za gledališče No, ki ga bolj kakor zunanja dinamika dogodkov zanima notranja dinamika čustvovanja in psihe - kar velja za sonorično gledališče".

"SonoLog vrača dostojanstvo rahlo prežvečenemu pojmu 'kreativnega dokumentarnega filma'. Gre za nadvse redek primer popolnega zlitja 'dokumentirane vsebine', v tem primeru robnih, avantgardnih zvočnih raziskovanj Preussove, z robnim, avantgardnim pristopom k 'dokumentiranju te vsebine'," je o filmu zapisal vodja programskega oddelka Slovenske kinoteke Jurij Meden.

Film Slakove je nastal v produkciji Hanna's atelje sonoričnih umetnosti in koprodukciji z RTV Slovenija. Premierno je bil prikazan 4. marca v Kinodvoru.

Narava filma je povezana z naravo obeh gledališč, ki sta predmet obravnave, pa tudi z željo po izkoriščanju lirične moči filmskega jezika, filma kot enakopravnega tretjega partnerja v tem srečanju.

Režiserka in scenaristka Hanna Slak