Foto:
Foto:
28 Weeks Later
28 tednov pozneje je bila grozljivka o skrivnostnem virusu Besa, ki pomori skoraj vse človeštvo.

Film Captivity (Ujetništvo) je prah v Los Angelesu dvigoval že od marca, ko so prebivalci zahtevali umik za njihov okus preveč nazornih filmskih plakatov. Ti so seveda prikazovali le to, kar je gledalce zdaj pričakalo tudi v kinodvoranah: ugrabitev, mučenje in smrt mladega dekleta. Toda po obisku prvih predstav sodeč je evforija nad potoki krvi, kakršna bi zavladala najbrž še lani, začela počasi presihati.

Vsaka generacija ima svoje zlobneže
Žanr grozljivk je v zadnjih letih doživel največ padcev in vzponov v priljubljenosti; edina izjema so morda muzikali," pravi predstavnik podjetja Media By Numbers, ki meri gledanost ameriških medijev. Podžanri, kot je na primer mučenje, postanejo zelo priljubljeni, a se hitro izpojejo. Poglejmo samo primer: v tridesetih letih 20. stoletja so bili neznansko priljubljeni filmi o pošastih (prva in največja med njimi je bil seveda Frankenstein). V 50. so jih nadomestile znanstvenofantastične zgodbe o invazijah vesoljcev - in tako dalje.

Srhljive kombinacije spolnosti in nasilja
Žanr, ki so ga Američani krstili za "torture porn" (pornografsko mučenje), cveti od leta 2004 po zaslugi filmov Freddy proti Jasonu, Teksaški pokol z motorko, treh nadaljevanj Žage in Krvavega hotela. Samo v letih 2005 in 2006 so grozljivke v ZDA prislužile po 800 milijonov dolarjev, zato ni presenetljivo, da je samo v prvi polovici leta na velika platna prišlo že 20 bolj ali manj groznih filmov.

A spremembe so že opazne: trilerji s priokusom nadnaravnega in namenjeni mladi publiki so še vedno zelo uspešni (na primer 1408 in Disturbia), Krvavi hotel II in grozljivka 28 tednov pozneje pa nista naletela na preveč topel sprejem.

Negotova prihodnost
Krvavo ekscesna Žaga IV in All the Boys Love Mandy Lane, ki sta napovedana za jesen, tako nimata najboljšega izhodišča, studiji pa zgodbe o mučenju nedolžnih žrtev množično črtajo iz svojih načrtov za bližnjo prihodnost.