Nič ni grozljivejše kot prizor smrti Johna Hurta v filmu Osmi potnik. Foto:
Nič ni grozljivejše kot prizor smrti Johna Hurta v filmu Osmi potnik. Foto:
Znamenje (The Omen)
Prizor obglavljenja v filmu Znamenje so posneli z več zornih kotov. Da gledalec ja ne bi česa spregledal.

Najboljši grozljivi, ostudni ali kako drugače neprimerni prizor je prizor, v katerem Johnu Hurtu raznese prsni koš. Prepričljivost prizoru zagotavlja tudi pristni izraz presenečenja na obrazih drugih likov. Presenečenje ni bilo zaigrano. Na to vsaj namigujejo zgodbice iz zakulisja, ki pravijo, da igralcem nihče ni povedal, kaj se bo v prizoru zares zgodilo. Skok pošasti iz Hurtovega telesa oziroma iz telesa astronavta Kana je zares mojstrsko zrežiran. Ko že mislimo, da se je Hurt, ki se ravno otrese na njegov obraz prilepljenega skrivnostnega bitja, rešil težav, se zgodi najhujše.

Najbolj grozljive prizore so snemali pred več kot 20 leti
Hurtova smrt v filmu režiserja Ridleyja Scotta je za las premagala prizor obglavljenja v filmu Znamenje (The Omen). Grozljivost sekvenc v filmu režiserja Richarda Donnerja iz leta 1976 je zagotovil način snemanja. Gre namreč za počasen posnetek, ki zaradi uporabe več kamer zagotavlja pogled z več zornih kotov. Da gledalcu le ne bi kaj ušlo. Na tretjem mestu pa se je znašla preobrazba v volka iz filma Ameriški volkodlak v Londonu (An American Werewolf in London), ki ga je režiser John Landis dokončal leta 1981.

Med grozljivimi je tudi kriminalna komedija
Večina filmov na seznamu je klasičnih grozljivk. Izjema je le kriminalna komedija Nevaren posel (Risky Business) Paula Birckmanna, ki se je uvrstila tudi na seznam najboljših 50 filmov s srednješolsko tematiko revije Entertainment Weekly. V njej preseneti prizor, v katerem se pojavi Rebecca De Mornay oziroma njen lik Lana. Dolžni smo vam še četrtouvrščenega. To je prizor zlorabe z razpelom v filmu Exoricst Wiliama Friedkina.