Ponudnik "streaminga" TV-serij in vsebin Netflix, ki je ameriško občinstvo že zvabil iz kinematografov pred male zaslone, tablice in telefone, se zdaj seli še v areno filmskih festivalov. 3. septembra bo na beneškem festivalu - najstarejšem na svetu - svetovno premiero doživel celovečerec Beasts of No Nation režiserja Caryja Fukunage; film bo 16. oktobra istočasno doživel premiero v kinematografih in v formatu videa na zahtevo.
Film, v katerem Idris Elba igra afriškega gospodarja vojne, ki mladega dečka nasilno rekrutira v svojo vojsko plačancev, je na prvi pogled videti kot klasičen primerek festivalske "bere". Obenem je premiera časovno zelo priročno tempirana, saj Netflix z oktobrom začne delovati tudi v Italiji. Film, ki nato potuje na festival v Toronto, ima vse možnosti, da ga stroka upošteva pri nominacijah za večje nagrade, če bo le uspešen.
Napad na "evropski filmski ekosistem"?
Vseeno pa širitev Netflixa v posel dolgometražnega filma (in festivalov) ni vsem všeč, povzema The Hollywood Reporter. Programski direktor podjetja Ted Sarandos denimo maja v Cannesu ni bil najbolje sprejet: novinarji so ga med drugim obtožili, da "uničuje evropski filmski ekosistem" in ljudi vabi stran od kinodvoran.
Podobne strahove imajo tudi Američani: kar nekaj velikih kinematografskih verig ne namerava predvajati Beasts of No Nation, češ da video na zahtevo krši njihovo prakso in spodkopava njihov poslovni model.
V Benetkah si nočejo zatiskati oči
V Benetkah si bodo s filmom vseeno upali tvegati: direktor festivala Alberto Barbera namreč meni, da je prihodnost filmskih festivalov v sodelovanju, ne pa v konfrontaciji s ponudniki videa na zahtevo: "Netlix in morda v prihodnosti tudi Amazon bosta postala pomembna igralca na področju filmske produkcije in distribucije. Ne moremo ju ignorirati."
Filmski mogotec Harvey Weinstein gre v svojih izjavah še dlje: Netflix je po njegovem mnenju "rešitev" za tujejezični artfilm, še posebej v ZDA. Njihove nedavne investicije to teorijo o indie, alternativni usmeritvi že podpirajo: finančno so podprli vojno satiro Brada Pitta War Machine in mockumentarec Mascots.
Kakor koli že, ugotavlja Barbera, način gledanja filmov se je spremenil in festivali morajo to upoštevati, če nočejo, da jih povozi čas. "Nemogoče je nadaljevati po sistemu, ki je ukoreninjen v preteklosti. Vse se spreminja tako hitro, da je treba najti rešitev. Ne verjamem, da bodo digitalne platforme ubile kinopremiere. Morali bi sodelovati in skupaj najti način, kako soobstajati in povečati število gledalcev."
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje