Režiserju je prekipelo po tem, ko ga je zdaj v zvezi z zdaj že slavnimi izjavami o Hitlerju, ki si jih je maja privoščil v Cannesu, zaslišala danska policija. "Danes ob dveh me je policija zaslišala v zvezi z izjavami iz maja 2011 in zaradi morbitne kršitve francoskega zakona, ki prepoveduje zagovarjanje vojnih zločinov. Zaradi teh resnih obtožb sem ugotovil, da ne premorem spretnosti povsem enoznačnega izražanja, in sklenil sem, da se bom v prihodnje vzdržal vseh izjav za javnost in intervjujev."
Če bo von Trier svojo besedo držal, se tako z grenkim priokusom končuje afera, ki se je razplamtela na tiskovni konferenci za film Melancholia v Cannesu, na kateri je Danec izjavil, da "Hitler ni to, čemur bi človek rekel 'pozitivec', ampak veliko o njem mi je jasno in do neke mere z njim sočustvujem". Šalil se je, da je sicer "za" jude, "a ne preveč, ker je Izrael res nadležen", in se razglasil za nacista.
Svetovna javnost teh izjav, za katere se je še isti dan začel opravičevati, ni interpretirala kot sarkazem, ampak kot "blodne monologe", zaradi česar je bil von Trier razglašen za persono no grato v Cannesu in naprošen, naj festival zapusti.
Kaj pa svoboda govora?
V enem svojih zadnjih intervjujev je režiser za revijo iW v zvezi s celotnim polomom povedal: "To je bilo izjemno neumno od mene, ampak po drugi strani bi nas pa moralo skrbeti, da o nekaterih stvareh ni dovoljeno govoriti. Na tisti tiskovni konferenci sem bil dobre volje. V sobi je bilo toliko ljudi in kamer, da je bilo vse skupaj kot eno veliko "prazno" občinstvo; pogovarjal sem se s svetom."
Melancholia pri nas že novembra?
Von Trierjev najnovejši film, ki ga bomo Slovenci - če gre verjeti "izdajalski" sličici na spletni strani festivala - lahko videli na letošnjem festivalu Liffe, je zgodba o Justine (Kirsten Dunst), dekletu v primežu depresije, ki poročni dan svoje sestre (Charlotte Gainsbourg) spremeni v pravo katastrofo. Družinska drama se odvija na ozadju bližajoče se apokalipse, kajti proti Zemlji drvi skrivnostni planet Melancholia, ki spreminja barvo med modro in črno.
Bolj kot zgodba o bližajočem se koncu sveta je Melancholia meditacija o različnih načinih, s katerimi ljudje obvladujemo svoj strah pred smrtjo. Poleg že omenjenih v Melancholii nastopajo še Kiefer Sutherland, Charlotte Rampling in Udo Kier. Kritiki film večinoma hvalijo - Variety ga je opisal kot "najnežnejšo upodobitev konca sveta, kar si jih lahko zamislite od katerega koli režiserja, kaj šele od tega danskega provokatorja", se pa najdejo tudi neprepričani. "Larsu von Trierju uspe celo konec sveta spremeniti v relativen dolgčas," je pisal Hollywood Reporter. "Čemeren križanec med Festen in Armageddonom, prepojen s tragično romantiko Richarda Wagnerja - ta kontemplacija propada planeta predvidljivo ne ponudi niti kanca upanja ali odrešenja, tako kot liki in ideje ne ponujajo intelektualnega izziva, samo priložnost za valjanje v slikovitih prizorih, čudoviti glasbi in gnilem razpoloženju."
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje