Premierna projekcija intervjuja, ki ga je režiser, pesnik in pisatelj francoski državni televiziji namenil 31. oktobra 1975, je le eden, javnosti še nikoli predstavljen dokument o Pasolinijevem delu in življenju.
Kdo ga je pospravil?V sklopu spominskih prireditev v italijanski prestolnici so predvajali tudi dokumentarni film Tišina je sokrivda, ki so ga takoj po skrivnostnem umoru Pasolinija posneli Bernardo Bertolucci, Laura Betti, Ettore Scola in drugi italijanski kulturniki. V filmu so predstavniki italijanske umetniške scene razčlenjevali vlogo Piera Paola Pasolinija kot intelektualca in njegov vpliv doma ter v tujini, predstavili pa so tudi svoja razmišljanja o Pasolinijevem umoru, ki še danes ostaja nepojasnjen. Najbolj razširjena predpostavka je, da so legendarnega režiserja "s poti spravili" iz političnih razlogov.
Magnet v revnih predmestjih
Film pa zajame ne le mnenja kulturnikov, ampak predstavi tudi poglede prebivalcev predmestij, v katera je avtor številnih spornih filmov rad zahajal. V predmestjih, posebno v tistih, v katerih so živeli pripadniki najnižjih družbenih slojev, naj bi si Pasolini poiskal tudi marsikaterega "ljubezenskega partnerja", saj naj bi režiserja in izpričanega homoseksualca posebno privlačili mladi reveži. Tako Pasolini družbe ni razburjal le s svojimi avantgardnimi filmi, ampak tudi s celotnim načinom življenja.
In Pasolinijevi filmi so zares dodobra razburili ne le italijansko, ampak tudi širšo evropsko javnost. Z nenavadno nadrealistično estetiko - pogosto, morda najbolj očitno pa v filmu Salo ali sto dvajset dni Sodome - je prikazoval načrtno prikrito zelo žalostno stanje duha sodobne družbe. Kot prepričan skrajni levičar pa je veljal tudi za hudo "ideološko sporen člen" italijanske družbe.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje