
Do zdaj so glasovalce zgolj spodbujali k ogledu vseh nominirancev in k oddaji glasu v kategorijah, za katere so se čutili kvalificirane. Vendar se je v zadnjih letih vse bolj izkazalo, da je pomembno vlogo pri izboru zmagovalcev odigral izbor filmov, ki so si jih člani akademije dejansko ogledali. Poleg tega so v javnost prišla priznanja več članov akademije, da si niso uspeli ogledati nekaterih najvidnejših filmov sezone ali pa niso v celoti videli tistih z daljšo minutažo, piše AP.
Spremembe pravilnika o glasovanju za najprestižnejše ameriške filmske nagrade vključujejo tudi nova pravila za prijavo v kategoriji mednarodnega filma, s čimer želijo omogočiti vključitev filmov, ki jih uradni režim držav nemara ne podpira. Obravnavajo tudi uporabo umetne inteligence v sami produkciji ter določajo nekaj podrobnosti za kategorijo največji dosežek v kastingu.

V boj za mednarodnega oskarja tudi ustvarjalci v azilu
Za nominacijo za najboljši mednarodni film bo lahko odslej filmske ustvarjalce v azilu ali s statusom begunca predlagala država, ki ni tudi država njihovega izvora. Novo pravilo navaja: "Država prijaviteljica mora potrditi, da je bil ustvarjalni proces filma v večji meri v rokah državljanov, prebivalcev ali posameznikov z mednarodno zaščito oz. s statusom begunca v državi, ki film prijavlja." Sprememba sledi večletnim pozivom k spremembam postopka nominacije za najboljši mednarodni film, saj je ta izključno v rokah vlad. Zaradi tega pa imajo disidentski filmski ustvarjalci, ki delajo v avtoritarnih ali nedemokratičnih režimih, omejene možnosti, da bi se potegovali za oskarja.
Lani je iranski filmski ustvarjalec Mohamad Rasulof pobegnil iz Irana, kjer mu je grozilo osem let zapora. Njegov film Seme svetega figovca je nato Nemčija, kjer se je režiser naselil, prijavila za nominacijo za oskarja in je tudi bil med nominiranci. Sprememba pravil ne spreminja tudi možnosti za podelitev oskarja za filmske ustvarjalce, ki niso pobegnili iz svoje domovine, prav tako ne prinaša sprememb za filme, ki so jih zavrnili narodni izbirni odbori.

Pozorni na rabo umetne inteligence
Dopolnjen pravilnik omenja tudi uporabo umetne inteligence v filmih. Kot so določili, uporaba orodij umetne inteligence "niti ne koristi niti ne škodi možnostim za nominacijo". Podobno kot na drugih področjih se tudi v filmski umetnosti veliko razpravlja o dilemah glede uporabe umetne inteligence. Letos je bil zaradi tega na tapeti film Brutalist režiserja Bradyja Corbeta, ker so UI uporabili pri izgovarjavi v madžarščini izrečenih dialogov Adriena Brodyja in Felicity Jones – Brody je za glavno vlogo osvojil svojega drugega oskarja kariere, Jones pa je bila za vlogo njegove žene nominirana za igralko v najboljši stranski vlogi.
Kot so sporočili z akademije, bo ta pri ocenjevanju upoštevala, v kolikšni meri je bil v središču ustvarjalnega procesa človek. Predstavili so tudi nekatere podrobnosti za izbor nominirancev v kategoriji za največji dosežek v kastingu. Že aprila pa so napovedali tudi kategorijo za najboljši kaskaderski podvig, ki pa bo prvega nagrajenca dobila šele na stoti podelitvi oskarjev leta 2028. Prihodnje leto bo najdaljša hollywoodska noč potekala 15. marca, podelitev pa bo znova povezoval Conan O’Brien.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje