Letošnjo tradicionalno epizodo Simpsonovih, Treehouse of Horror XXIV, so pri Foxu vzeli na smrt resno. Guillermo del Toro, ki je znan tako po svojih grotesknih, temnih pravljicah in fantazijskih svetovih (Panov labirint) kot tudi po akcijskih spektaklih (Ognjeni obroč), se je tokrat kruto poigral z mestecem Springfield in njegovimi prebivalci.
Zombiji, ptiči, Frankenstein ...
Nekaj šal in referenc je tako očitnih, da jih ni mogoče spregledati že ob prvem gledanju - Bart Simpson v svojem znamenitem prizoru pisanja na tablo, kamor mora vedno prepisovati drug stavek, tokrat kraca "All work and no play makes Jack a dull boy", antologijski stavek iz Kubrickovega Sijanja, učiteljica Krabappel pa je žrtev napada ptičev iz istoimenskega Hitchcockovega filma - za večino pa bo potrebnih več ogledov.
Del Toro, ki so mu menda na izbiro ponudili, da v epizodi nastopi kot lik ali pa da režira uvodno sekvenco, se je raje odločil za zadnjo možnost. "Simpsonovi so tako ikonična serija, obenem pa še nikoli niso doživeli tovrstne obdelave," je del Toro pripomnil za Entertainment Weekly. "Hotel sem povleči niti med stalnimi prizori špice in nekaj najbolj kultnimi grozljivkami, potem pa vmes iz golega užitka nadrobiti še nekaj prizorov iz svojih lastnih filmov. Načelnik Wiggum postane Harryhausnov kiklop iz 7. Sinbadovega potovanja (1958), jedrska nesreča v Burnsovi tovarni pa ljudi spreminja v zombije. Če Homerju res za srajco pade radioaktiven izotop, se lahko spremeni v žanjca iz Blada (1998). Potem je tu še slavni prizor v avtomobilu, v katerem najprej vidimo Maggie na sovoznikovem sedežu, potem pa se izkaže, da avtomobil vozi Marge. No, tokrat vozi Maggie, in sicer avtomobil iz klasične grozljivke sedemdesetih, The Car, ki je eden od mojih najljubših "skrivnih užitkov" med B-filmi. Kaj pa, če bi postavili Liso v njeno glasbeno šolo, le da tokrat z njo igrajo vsi različni Fantomi iz opere? Vse skupaj je bila edinstvena priložnost."
Del Toro je s svojim projektom hotel ustvariti tudi nekakšen poklon ustvarjalcem revije Mad. "Noter so vedno natlačili toliko referenc, da sem lahko kot mulec preživel vse popoldne s povečevalnim steklom na postelji in iskal detajle." Če ste pozorni, boste opazili tudi Futuramo: Lisa pade skozi kavč - kot v Alici v Čudežni deželi, a ima pri tem na sebi oblekico dekleta iz Panovega labirinta, pristane pa ob žabi (Hypnotoad) iz Futurame. Del Torovo glavno vodilo pri delu je bilo: v špico stlačiti kar največ referenc in ključnih osebnosti (od Alfreda Hitchcocka in Stephena Kinga do Edgarja Allena Poeja in H. P. Lovecrafta). "V zadnjem hipu sem hotel vključiti še mehiške rokoborce, pa mi je producentka Bonnie Pietila preprečila: Končati moramo! Ne moreš samo dodajati in dodajati reči."
Smithers kot prigrizek
Med detajli, ki so končali v končni različici, je režiser najbolj užival ob ustvarjanju prizora, v katerem zvesti lakaj Smithers streže gospodu Burnsu, ki je tukaj pošast iz Panovega labirinta (z očmi na dlaneh). Šalo mu je predlagal Guy Davis, ki pogosto ustvarja pošasti za Del Torove filme. "Kaj pa, če bi mu Smithers čistil oči, na koncu pa je pojeden, mi je predlagal. To čudovito ponazori odnos med njima. V tem delu procesa sem najbolj užival: kadar so se sekvence iz naše špice organsko zlile z junaki serije."
Del Toro, ki je sicer velik ljubitelj Simpsonovih (več kot ena referenca nanje se pojavi v Hellboyu), bi bil v prihodnosti čisto pripravljen režirati celotno epizodo ob noči čarovnic: "Tole je zame eden izmed vrhuncev moje kariere. V naši špici je nekaj precej eksplicitno grozljivih prizorov. Odlično bi bilo posneti epizodo Treehouse of Horror (Drevesna hišica groze), ki bi ljudem dejansko nagnala strah v kosti."
Če si želite pokvariti veselje: nemški filmski entuziasti pri Movie Pilotu so že izbrskali in označili vse reference. Vidite jih lahko tukaj.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje