Foto:
Foto:
S snemanja filma Jasnovidka - premierno na 7. FSF-ju.
Predmestje po gostovanju na tujih festivalih tudi v domačih logih.
Odprtje festivala je vodil Jure Longyka z Radia Slovenija.
Cankarjev dom se je napolnil že od odprtju.

Med 7. in 10. novembrom namreč v prostorih te ustanove poteka 7. festival slovenskega filma, ki bo letos postregel z 41 filmi slovenskih ustvarjalcev. Nagrado Metoda Badjure za življenjsko delo pa bo ob sklepu festivala prejel režiser Vojko Duletič.

Spoznaj slovenski film!
Namen vsakoletne prireditve je pripraviti čim bolj celovit pregled dogajanja na področju filmskega ustvarjanja v Sloveniji in predstaviti domačo filmsko dejavnost čim širši javnosti. Ta je pogosto prepričana o manjvrednosti slovenskega filma v primerjavi s hollywoodsko produkcijo. Festival slovenskega filma pa ponuja možnost, da se ljudstvo prepriča, da je to mnenje zmotno .

Selekcija je bila potrebna
Prispele prijave za sodelovanje na festivalu so letos šle skozi roke selektorja Nila Baskarja. Ta je tako izbral 15 filmov, ki se bodo predstavili v spremljevalnem programu, in 24 produkcij tekmovalnega dela, ki bodo poskušale osvojiti eno od nagrad vesna.

Nekateri jih bodo sovražili
Usoda ustvarjalcev prijavljenih filmov bo v rokah petčlanske žirije, ki bo pod vodstvom režiserja Mihe Hočevarja presojala o tem, kdo bodo poraženci in kdo zmagovalci letošnje izvedbe festivala. Vlogo žirantov bodo zaigrali Peter Zupanc, filmski publicist in programski vodja celjskega mestnega kina Metropol, igralka Pia Zemljič, Berndt Buder, filmski publicist in programski vodja ter Sreten Živojinovič, direktor distribucijske hiše Creativa.

Največ pozornosti gre celovečercem
Glavna nagrada festivala slovenskega filma je vesna za najboljši celovečerec. Zanj se bodo potegovali film režiserja Vinka Mödrndorferja Predmestje, Desperado Tonic, ki so ga režirali Boris Petkovič, Varja Močnik, Hanna A. W. Slak in Zoran Živulovič, Ruševine Janeza Burgerja, Phantom, ki ga je podpisala Ema Kugler, in film Norega se metek ogne, katerega ustvarjalni proces je vodil Mitja Novljan. Poleg naštetih pa bosta srečo poskušala tudi dva celovečerna dokumentarca, in sicer Under the Sun, Over the Moon režiserja Petra Braatza in rezultat dela Nadje Vodušek, ki ga najdemo pod naslovom Mesto na travniku.

Na mladih film stoji
Prihodnost slovenskega filma bodo oblikovali tisti, ki danes še gulijo fakultetne klopi ali pa so jih ravnokar zapustili.

Zato je treba spodbujati tudi njihovo delovanje, k čemur zagotovo veliko pripomorejo tudi nagrade, namenjene študentskih ustvarjalcem. Žiranti bodo tako podelili tudi vesno za najboljši študentski film, za katero bo letos tekmovalo osem filmov študentov ljubljanske Akademije za gledališče, radio, film in televizijo.

Kratki niso manjvredni
Pozornosti bodo deležni tudi kratki filmi, med katerimi bodo ravno tako izbrali najboljšega. Vesno bo osvojil eden izmed desetih, v tekmovalni program uvrščenih kratkih filmov. Med temi najdemo tri kratke produkcije študentov: Oko sokolovo Alenke Kraigher, Bolje kot orgazem Borisa Dolenca in Elektro - Orson mladega režiserja Mihe Mlakarja.

Starejši in bolj izkušeni ustvarjalci bodo zastopani s filmom Srce je kos mesa slovenski javnosti znanega Jana Cvitkoviča, Child in time ene maloštevilnih slovenskih režiserk Maje Weiss, Starmi cajt, ki ga je podpisal Alvaro Petricig, film Dimitra Anakieva Rubbed out, Zadnji čoln - presihajoče jezero Jasne Hribernik, Rudi Omota Dražena Štaderja. Zeleno luč za tekmovanje pa sta prejela tudi dva kratka animirana filma, Sneguljčica 2000 Janeza Mariška in Svetla prihodnost Marka A. Kovačiča.

Štafetno palico bo prevzel Liff
Festival slovenskega filma bo tudi uvod v nadaljnje pestro filmsko dogajanje v osrednji slovenski kulturni ustanovi. Ko bodo prostore Cankarjevega doma zapustili slovenski filmi, bodo dvorane kaj kmalu zasedli filmi letošnjega Ljubljanskega mednarodnega filmskega festivala.