Delo so predstavili tudi v Kinodvoru, kjer so bili obiskovalci dogodka priča soočenju med avtorjem knjige in avtorji obravnavanih filmov, ki sta ga vodila Jure Meden in Denis Valič. Pogovora se je udeležila večina režiserjev obravnavanih filmov.
Nekaj povsem novih prispevkov
Večina esejev je že izšla v reviji Ekran, nekaj pa jih je Šprah napisal posebej za Osvobajanje pogleda. Filmi, ki jih avtor v svojem delu obravnava, so Ko zaprem oči (režiserja Francija Slaka), Ekspres, ekspres (Igor Šterk), V leru (Janez Burger), Kruh in mleko (Jan Cvitkovič), Ljubljana (Igor Šterk), Slepa pega (Hanna W. Slak) in Peterka: Leto odločitve (Vlado Škafar).
Avtor poudarja, da je izbor filmov subjektiven, v delu pa bralec lahko najde tudi filmografijo z osnovnimi podatki posameznega filma, njegovo kratko vsebino in angleški povezetek.
Kakšne so značilnosti "novega vala"?
Obravnavani filmi po mnenju Andreja Špraha k svoji tematiki pristopajo prek pogleda kot načina izvabljanja podobe iz sveta, v katerem je ključnega pomena potreba po svobodni ustvarjalni dejavnosti.
Prek analize avtorskih poetik obravnavanih filmov skuša Šprah odkriti gibalo sprememb in značilnosti t. i. novega vala slovenskega filma.
Kaj je povzročilo preobrat?
V kinoteki so ob izidu dela zapisali: "Kaj se je torej zgodilo s slovenskim filmom, da mu je uspel ta veliki preobrat, in komu ali čemu se ima zanj zahvaliti – spremenjenim okoliščinam ali pa ustvarjalcem samim, ki neomajno zaupajo v lastno kreativno vizijo?"
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje