Vodstvo akademije je v torek izglasovalo sistem, po katerem se bo v boj za najboljši film podalo od pet do deset filmov.
Število filmov, nominiranih za oskarja za najboljši film, so v zadnjih dveh letih povišali s pet na deset, zaradi česar so številni nezadovoljni kritiki opozarjali, da so bili tako nominirani tudi filmi, ki si tega niso zaslužili. Spremembo, po kateri bo zdaj nominiranih od pet do deset filmov, je predlagal ravnatelj akademije Bruce Davis (govori pa se, da je bila v igri že leta 2009, ko so se potem raje odločili za okroglo desetko).
Da ne bi z nominiranci samo "zapolnjevali kvot" ...
Nominacija za najboljši film bi morala biti po Davisovem mnenju poklon "izjemnosti". Če bo torej zgolj osem filmov, ki bi si resnično zaslužili priznanje v določenem letu, se ne bi smeli čutiti zavezane k temu, da zapolnimo število deset, je njegova utemeljitev.
Zadnji krog glasovanja, ki ga opravi okrog 6.000 članov akademije, bo ohranil preferenčni sistem, kar zagotavlja, da zmagovalni film podpre več kot polovica glasovalcev. Nominirance za prihodnje leto bodo obelodanili 24. januarja 2012, slovesna podelitev pa bo 26. februarja 2012.
Bo zato odštevanje kaj bolj adrenalinsko?
Ob razglasitvi najnovejše spremembe pravil so v Akademiji podčrtali, da so s tem dodali "še en element presenečenja" k januarski objavi nominirancev (torej: ne le, kdo so, ampak tudi, koliko jih je). A ta sprememba kljub temu ne reši največje "težave" podelitve oskarjev, ki vsako leto pade nekam na konec februarja ali celo začetek marca, po mesecih nenehnega podeljevanja nagrad vseh mogočih cehov in filmskih združenj: popolnega pomanjkanja kakršnega koli suspenza in vsesplošne utrujenosti od spremljanja nagrad (Spomnimo se samo letošnjega leta: Ali je kdo zares dvomil, da bo na primer igralskega oskarja dobil Colin Firth? In, pomembneje, je proti koncu to sploh še koga zanimalo?)
Izbiranje favoritov se počasi lahko začne
In ker nas od naslednje podelitve oskarjev loči le še "pičlih" osem mesecev, se počasi lahko začnemo spet pogovarjati o favoritih za 2012 ... Šalo na stran, Los Angeles Times je v resnici že objavil seznam 15 filmov, na katere velja staviti na naslednjem derbiju za zlate možice. Med njimi velja izpostaviti sledeče:
The Tree of Life - Terrence Malick je v svoji skoraj 40-letni karieri posnel le pet celovečercev, a so bili ti zato vrhunski. Njegov najnovejši, drama o vzgajanju treh sinov v petdesetih letih prejšnjega stoletja, je iz Cannesa odšel z zlato palmo. To statistično sicer ni nobeno zagotovilo za oskarjevsko nominacijo, a vseeno: kadar zlato palmo dobi angleško govoreči film (primer: Pianist, Šund, Skrivnosti in laži), postanejo njegove možnosti pri Akademiji kar naenkrat precej boljše ...
The Iron Lady - ob omembi Meryl Streep človek skoraj ne more ne pomisliti na oskarjevsko nominacijo. A vendar: v zadnjih 20 letih je bil nominiran le en film, v katerem je igrala, Ure do večnosti). To se lahko spremeni z biografsko dramo The Iron Lady, v kateri bo kakopak igrala britansko premierko v viharnem obdobju v začetku osemdesetih, ko je med drugim izbruhnila falklandska vojna.
A Dangerous Method - režiserja Davida Cronenberga Akademija rada neupravičeno spregleda, ko je treba izbrati ščepec najboljših filmov leta, a njegova zadnja dva projekta (Zgodovina nasilja in Smrtne obljube) sta bila nominirana v kar nekaj drugih kategorijah. Tokrat je Cronenberg sodeloval s še enim starim znancem oskarjev, scenaristom Christopherjem Hamptonom (Nevarna razmerja, Pokora) in si izbral oskarjem "prijazen" žanr: zgodovinsko biografijo. A Dangerous Method je namreč zgodba o odnosu med pionirjema psihoanalize, Sigmundu Freudu in Carlu Jungu.
Extremely Loud And Incredibly Close - režiser Stephen Daldry je bil nominiran še za vsakega izmed svojih filmov (Billy Elliot, Ure do večnosti, Bralec), scenarist Eric Roth pa se je podpisal že pod nominirance Nenavadni primer Benjamina Buttona, Munich, The Insider in Forrest Gump. Na čelu igralske zasedbe sta oskarjevska ljubljenca Tom Hanks in Sandra Bullock. Tema te ekranizacije literarne uspešnice? Fantek se mora spopasti z igubo očeta, ki je umrl v napadu 11. septembra. Vsaj na papirju se zdi, da se ta film nominaciji skoraj ne more izogniti.
The Girl With The Dragon Tattoo - Pri nas smo že lahko videli švedsko ekranizacijo neverjetno uspešne literarne trilogije prezgodaj umrlega Stiega Larssona. Zdaj je svojo mašinerijo zagnal še Hollywood: prvi del trilogije je za ameriški trg režiral David Fincher, ki je z zadnjima dvema filmoma prišel zelo blizu oskarju (Nenavadni primer Benjamina Buttona, Socialno omrežje). Se lahko v letu 2012 "maščuje" za oskarja, ki mu ga je letos s Kraljevim govorom speljal Tom Hooper?
Carnage - Roman Polanski z lanskim političnim trilerjem Pisatelj v senci kritiške srenje ni uspel spraviti v ekstazo, toda tokrat za film adaptira z več tonyji nagrajeno dramo, pri čemer mu pomaga oskarjem dobro znana igralska zasedba: Kate Winslet, Christoph Waltz, Jodie Foster in John C. Reilly (skupaj imajo štiri oskarje in 12 nominacij).
War Horse - če Steven Spielberg posname vojni film, bi ga bilo neumno neupoštevati. V devetdesetih je nenazadnje oskarja dobil tako za Schindlerjev seznam kot za Reševanje vojaka Ryana. Tokrat svojo zgodbo razvija na ozadju prve svetovne vojne, v ospredje pa postavi odnos med mladim moškim in njegovim ljubljenim konjem. Scenarij sta podpisala oskarjevska nominiranca Richard Curtis (Štiri poroke in pogreb) in Lee Hall (Billy Elliott).
J. Edgar - Clint Eastwood je bil z lansko nadnaravno obarvano dramo Hereafter bolj ali manj spregledan, a letos ga nikakor ne gre odpisati. Biografije so, kot že rečeno, vendarle najljubši žanr akademije, in Eastwoodov portretiranec, direktor FBI-ja J. Edgar Hoover, je vse prej kot dolgočasen. V naslovni vlogi bo trikratni nominiranec Leonardo DiCaprio, scenarij pa je napisal Dustin Lance Black (Milk).
Petnajsterico obetajočih po izboru Los Angeles Timesa zaokrožijo še filmi The Artist (črnobeli francoski "art" film Michela Hazanaviciusa, ki pa sta ga za distribucijo v ZDA odkupila brata Weinstein), The Best Exotic Marigold Hotel (r.: John Madden; gre za dramo o domu za upokojence v bangalorju z Judi Dench in Tomom Wilkinsonom v igralski zasedbi), Young Adult (ponovno sodelovanje zmagovitega tandema iz filma Juno, Jasona Reitmana in Diablo Cody), Like Crazy (zmagovalni film Sundancea - kot je bil, denimo, tudi Precious), The Ides of March (predvolilna drama v režiji Georgea Clooneya), The Descendants (še enkrat George Clooney, tokrat v sodelovanju s scenaristom Alexandrom Payneom (Stranpoti)) in Hugo Cabret (pustolovski film o fantu, ki živi v zidu pariške postaje metroja; r.: Martin Scorsese).
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje