Oliver Stone konservativcem ni dal razloga za skrb. Foto: EPA
Oliver Stone konservativcem ni dal razloga za skrb. Foto: EPA
Nicholas Cage
Nicholas Cage se je preizkusil v vlogi policista, ki je preživel dogodke 11. septembra. Foto: EPA
Oliver Stone
Ime kultnega režiserja je pritegnilo tudi zanimanje najstnikov. Foto: EPA

Kontroverzni film World Trade Center (Svetovni trgovinski center), zgodba o zadnjih dveh policistih, ki sta leta 2001 živa prišla iz podirajočih se dvojčkov v New Yorku, je v četrtek v tem mestu doživel svetovno premiero. Po rdeči preprogi sta se sprehodila tudi John McLoughlin in William Jimeno, moža, ki sta tisti usodni dan 24 ur preživela ujeta ob jašku za dvigalo, tik ob točki eksplozije. Njuno zgodbo sta na filmska platna prenesla Nicholas Cage in Michael Pena.

Oliver Stone, tempirana bomba
Še pred enim letom se je zgolj šušljalo, da studio Paramount Pictures pripravlja zares pogumen projekt, film o terorističnih napadih na New York. Večina opazovalcev je menila, da Američani po petih letih še ne bodo pripravljeni odpirati starih ran - posebej če bo to namesto njih počel Oliver Stone, sicer briljantni režiser, ki pa slovi po svojih ne ravno verjetnih teorijah zarote (JFK) in izrazito eksplicitnih prizorih nasilja (Rojena morilca).ž

Pa ne še en Michael Moore?
Konservativno obarvani mediji so se v odštevanju do premiere filma dolgo zgražali - pričakovali so namreč protivojno, protibushevsko "tirado" v maniri Michaela Moora, ki bi bila žalitev za družine umrlih, vendar pa so prve raziskave trga prinesle nepričakovane rezultate. Za film so se zaradi kultnega režiserja zanimali tudi najstniki, ki se za zgodovinske filme sicer ne zmenijo kaj prida. Obenem je tudi oskarjevec večkrat poudaril, da film ni politično motiviran in da gre skoraj za dokumentarec.

Na koncu je ubral varnejšo pot
V prvih odzivih na premiero so se konservativni mediji povsem odtajali, sicer Stonu bolj naklonjeni liberalci pa zmajujejo z glavami nad "proameriškim, mačističnim in Bog-blagoslovi-Ameriko" vzdušjem filma, ki se zdi marsikomu preveč dvodimenzionalen. Časopis Entertainment Weekly je zapisal, da je veliki režiser "zdrsnil v klišejsko pozitivno sporočilnost".

Studio Paramount se je tudi promocije filma lotil v rokavicah. Po premieri niso pripravili nobene razkošne zabave ali banketa - New York je navsezadnje mesto, kjer se je tragedija v resnici zgodila. Iz obzirnosti do 3.000 žrtev v New Yorku in sosednjem New Jerseyu niso razobešali reklamnih plakatov.