Jan je razočaran nad svojim življenjem in neuspehi, zato se vse globlje zapleta v laži. Prav te laži pa ga pahnejo v hudo duševno stisko. Foto: Rado Likon
Jan je razočaran nad svojim življenjem in neuspehi, zato se vse globlje zapleta v laži. Prav te laži pa ga pahnejo v hudo duševno stisko. Foto: Rado Likon
Vikend v Brightonu

Uredništvo domačih filmov in nadaljevank Televizije Slovenija je med 4. junijem in 4. julijem 2010 posnelo novo televizijsko igro z naslovom Vikend v Brightonu, za katero je scenarij napisal sodobni slovenski pisatelj in dramatik Evald Flisar, režiral pa jo je Slavko Hren.

Premiera tv-igre bo na 1. programu Televizije Slovenija v danes ob 20.00

Prvič je pred kamero skupaj stala igralska družina, ki jo sestavljajo Boris Juh, Mojca Ribič, njuna hči Polona Juh ter njen življenjski sopotnik Saša Tabakovič. Kot je na predpremieri povedal režiser, se je želel na ta način pokloniti velikemu igralskemu opusu Borisa Juha. Janova brata in sestro v filmu igrata Gregor Bakovič in Silva Čušin, tudi v resničnem življenju brat in sestra.

Igra se začne v trenutku, ko je Jan dokončno postavljen v položaj, ko se mora srečati z družino, ki je končno le prišla na dolgo odlašani obisk. Janova zgodba o uspehu je lažna; v Londonu si ni ustvaril kariere, preživlja se kot majhen trgovec s sadjem in zelenjavo, za kar ga je usposobil oče.

Jan laže tudi svoji ženi, svojo družino ji je prikazal kot uspešno, sestavljeno iz samih vrhunskih intelektualcev, svetovljanov. S prihodom družine je zanj prišel trenutek resnice in preizkušnje ...

Usoda izseljenca, ki je potreboval iluzijo uspeha, da je lahko živel z neuspehom, ostane odprta. Mu bo ženino razumevanje dalo dovolj opore? Se bo rešil s tem, da prizna poraz in se sprijazni z resnico?

Vzporedno z zgodbo o umišljenem uspehu se razkriva druga, "tipično slovenska" zgodba. Ta govori o odnosih znotraj Janove družine, o očetu in materi, ki jima življenjske moči usihajo, ter o otrocih, ki tega bremena nočejo sprejeti nase. Zanima jih le delitev premoženja, ki so ga starši ustvarili. Tudi ta zgodba se ne konča brez tihega Janovega poraza.

Vikend v Brightonu je karakterno zabavna, vendar v osnovi tragična, melanholična igra. Želi prikazati stanje duha v sodobni družbi, ki stremi k uspehu in v kateri veljaš le toliko, kolikor imaš. Hladen, vetrovni Atlantski ocean je prispodoba za hlad in izpraznjenost medčloveških odnosov. In je prostranstvo, ki neprizanesljivo razkrije utvaro in laž ...

Obisk, ki se ga Jan boji bolj kot vsega drugega, razkrije njegovo realnost, resnično šibkost odnosov v njegovi družini, hkrati pa trdnost njegovega zakona. Zgodba nam sporoča, da potreba po uspehu zareže in polaga laži tudi tja, kjer jih res ne potrebujemo, v lastno družino.

V glavnih vlogah nastopajo Saša Tabakovič (Jan), Polona Juh (Helena), Mojca Ribič (mati), Boris Juh (oče), Gregor Bakovič (brat), Silva Čušin (sestra) in Polona Vetrih (soseda). Direktor fotografije je Rado Likon, direktor filma Janez Pirc, scenografka Urška Dolinar, kostumografka Svetlana Visintin, oblikovalka maske Nataša Vrenjak in skladatelj Aldo Kumar.

"Bodi to, kar si" je pravo nasprotje junaku Janu, ki je "vse, kar ni". Nekaj fotografskih utrinkov s snemanja si oglejte spodaj.

Vikend v Brightonu
Janove laži so razkrinkane med deževnim koncem tedna v Brightonu, ko ga pride obiskat odtujena družina. Foto: Rado Likon
Vzporedno z zgodbo o umišljenem uspehu se razkriva druga, tipično slovenska zgodba: Janova brat in sestra se želita znebiti bremena skrbi za ostarele starše, zanima ju le premoženje, ki so ga starši ustvarili. Foto: Rado Likon
V filmu nastopa tudi mlada britanska igralka Verity Wallcott v vlogi Helenine (Polona Juh) sodelavke na gerontološkem oddelku v bolnišnici. Foto: Rado Likon
Helena v družbi (pretirano) radovedne sosede in stanodajalke, gospe Winter (Polona Vetrih). Foto: Rado Likon
Čeprav se Jan svoji družini predstavlja v vlogi uspešnega in premožnega ekonomista, je v resnici prodajalec sadja in zelenjave, enako kot njegov oče. Foto: Rado Likon