Ernest Lehman je bil prvi scenarist, ki je prejel oskarja za življenjsko delo. Foto:
Ernest Lehman je bil prvi scenarist, ki je prejel oskarja za življenjsko delo. Foto:
V svojih mladil letih je Lehman sodeloval tudi z Liz Taylor. Foto: EPA

Za najpomembnejšo filmsko nagrado je bil Lehman nominiran šestkrat, preden ga je leta 2001 tudi dobil. Med deli, ki jih je napisal najdemo scenarije za filme West Side Story, The Sound of Music, Kdo se boji Virginie Woolf in Sabrina. Lehman je pisal tudi romane in novele, lotil pa se je tudi priducentstva in režije. Kot režiser se je podpisal pod film Portnoy's Complaint.

S scenarijem se produkcija konča in začne
"Vse predolgo smo trpeli anonimnost. Kritike in pisce vseh vrst pozivam, naj se vedno spomnijo, da se filmska produkcija začne in konča s scenarijem," je ob prejetju častnega oskarja izjavil Lehman. V pisateljske vode je zašel kmalu po diplomi, ko je bil neodvisni pisec, a ker je bil to precej "živčen" način, kako zaslužiti, se je hitro začel ukvarjati s pisanjem za gledališke produkcije.

Roman in film po lastnih izkušnjah
Izkušnje z začetkov svoje kariere je uporabil pri pisanju romana Tell Me About It Tomorrow, po katerem je kasneje napisal scenarij za film The Sweet Smell of Success. V njem sta Burt Lancaster in Tony Curtis zaigrala vplivnega kolumnista in njegovega breobzirnega agenta, film pa je postal primer analize dogajanja v ozadju zvezdniškega sveta. Letas 2002 so po zgodbi na Broadwayu postavili tudi muzikal.

Zaslužen za Albeejevo dramo na filmu
Najbolj vpliven je bil Lehman v šestedesetih letih, ko so v filmih, posnetih po njegovih scenarijih, med drugim igrali Richard Burton, Elizabeth Taylor, Humphrey Bogart in Audrey Hepburn. Priznanje si je zaslužil tudi z vztrajanjem, da je mogoče tudi za film uporabiti drame Edward Albee, še posebej dramo Kdo se boji Virginie Woolf?. Svoje prepričanje je dokazal s filmom, v katerem sta igrala Burton in Taylerjeva, produciral pa ga je Jack Warner.

Konec sedemdesetih se je Lehman upokojil, zadnji scenarij pa je napisal za televizijsko miniserijo The French Atlantic Affair, ki so jo snemali leta 1979.