Režiser zmagovalnega filma Dag Johan Haugerud (v sredini) in producent Yngve Sether (levo) med podelitvijo zlatega medveda za najboljši film letošnjega Berlinala. Foto: EPA
Režiser zmagovalnega filma Dag Johan Haugerud (v sredini) in producent Yngve Sether (levo) med podelitvijo zlatega medveda za najboljši film letošnjega Berlinala. Foto: EPA

Pod režijo nagrajenega filma se podpisuje Dag Johan Haugerud, producenta sta Yngve Sether in Hege Hauff Hvattum.

Film Droemmer spremlja 17-letno Johanne, ki jo je v filmu upodobila Ella Oeverbye. Najstnica se do ušes zaljubi v svojo učiteljico in svojo prvo zaljubljenost iskreno tudi zapiše na papir. Ko njena mati in babica odkrijeta zapiske, se sprva zgrozita nad intimnimi opisi, a postopoma začneta občudovati njihovo literarno vrednost. Starejši ženski začneta razmišljati o svojem ljubezenskem življenju, o užitkih in zamujenih priložnostih ter se spominjata prevelikega občutka prve ljubezni in hrepenenja po več. Babica, tudi sama znana pesnica, je ponosna na talent vnukinje, a občuti tudi tekmovalnost. Pojavijo se vprašanja: Kaj se je v resnici zgodilo med Johanne in učiteljico? Kje se konča resničnost in začne fikcija? In ali naj se to zelo osebno besedilo objavi ali ne? so o vsebini filma zapisali na spletni strani Berlinala.

Veliko nagrado žirije je na 75. Berlinalu prejel film O ultimo azul brazilskega režiserja Gabriela Mascara, nagrado žirije pa El mensaje, kjer se pod režijo podpisuje v Venezueli rojeni argentinski režiser Ivan Fund.

V boju za zlatega medveda je bilo 19 filmov. Foto: EPA
V boju za zlatega medveda je bilo 19 filmov. Foto: EPA

Srebrnega medveda za najboljšo režijo je prejel kitajski režiser Huo Meng za film Sheng xi zhi di (Living the Land), srebrnega medveda za igro v glavni vlogi pa Rose Byrne za vlogo v filmu If I Had Legs I'd Kick You ameriške filmske ustvarjalke Mary Bronstein.

Za najboljšo igro v stranski vlogi je srebrnega medveda prejel Andrew Scott za vlogo v filmu Blue Moon ameriškega režiserja Richarda Linklaterja, srebrnega medveda za najboljši scenarij pa romunski scenarist Radu Jude za film Kontinental '25.

Srebrnega medveda za posebne umetniške dosežke je prejela ustvarjalna ekipa filma La touer de glace francoske režiserke Lucile Hadžihalilović.

V glavnem tekmovalnem programu Berlianala, ki je letos prvič potekal pod vodstvom nove direktorice, Američanke Tricie Tuttle, se je za medvede potegovalo skupno 19 filmov. Na čelu letošnje festivalske žirije je bil ameriški režiser Todd Haynes. Pred začetkom objave nagrajenih filmov je poudaril dejstvo, da je bilo letos v Berlinu prikazanih veliko filmov, ki so pripovedovali o ženskah, za in pred kamero pa so prav tako stale ustvarjalke.

V novem tekmovalnem programu Berlinala Perspektive je nagrado GWFF za najboljši celovečerni prvenec prejel El Diablo Fuma (y guarda las cabezas de los cerillos quemados en la misma caja) Ernesta Martineza Bucia. Posebno omembo žirije pa film On vous croit Charlotte Devillers in Arnauda Dufeysa.

Za najboljši dokumentarni film, ki je zdaj tudi v igri za oskarja za najboljši dokumentarec, so v Berlinu izbrali film Holding Liat Brandona Kramerja. Posebno omembo sta prejela dokumentarca La memoria de las mariposas perujske režiserke Tatiane Fuentes Sadowski in italijanski Canone effimero Gianluce in Massimiliana De Seria. Najboljši kratki film je Unfinished Lesley Loksi Chan.

Sorodna novica Veliko priznanje slovenskemu filmu: Kaj ti je deklica dobitnik nagrade FIPRESCI za najboljši prvenec

Že ob začetku letošnjega Berlinala je častnega zlatega medveda za življenjsko delo prejela britanska igralka Tilda Swinton.

Na letošnjem Berlinalu je bilo na ogled tudi pet filmov s slovensko udeležbo, štirje od njih so bili v različnih tekmovalnih programih. Celovečerni prvenec Kaj ti je deklica scenaristke in režiserke Urške Djukić je v nemškem glavnem mestu prejel nagrado FIPRESCI, ki jo podeljuje mednarodno združenje filmskih kritikov, za najboljši film v novem tekmovalnem programu Perspektive, kjer so za uvod prikazali prav slovenski film Kaj ti je deklica.

Žirija nagrade FIPRESCI za najboljši film v novem tekmovalnem programu Perspektive v sestavi Sara D'Ascenzo, Olivia Popp in Bidhan Rebeir je v utemeljitvi med drugim zapisala, da režiserka Djukić v Kaj ti je deklica "z odličnim filmskim izrazom čudovito prikaže težave najstnice, ki vstopa v obdobje odraščanja in se spoprijema s privlačnostjo spolnosti na eni in pritiski družbenih omejitev na drugi strani".

Lani je na Berlinalu slavil poetični dokumentarec Dahomej francosko-senegalske režiserke Mati Diop.