Na lanskem Festivalu slovenskega filma Portorož je drama Opazovanje prejela vesne za najboljšo glavno žensko vlogo (Diana Kolenc), scenografijo (Vasja Kokelj, Špela Jelovčan) in zvok (Julij Zornik in Igor Popovski). Foto: Fivia
Na lanskem Festivalu slovenskega filma Portorož je drama Opazovanje prejela vesne za najboljšo glavno žensko vlogo (Diana Kolenc), scenografijo (Vasja Kokelj, Špela Jelovčan) in zvok (Julij Zornik in Igor Popovski). Foto: Fivia

Otroški film v režiji Klemna Dvornika Igrišča ne damo! se je uvrstil v otroški tekmovalni program, na ogled pa bosta še celovečerec Janeza Burgerja Opazovanje in slovenska manjšinska koprodukcija, kratki film Mož, ki ni mogel molčati Nebojše Slijepčevića.

Film Igrišča ne damo!, v katerem se skupina otrok postavi po robu sistemu, ki želi uničiti njihovo igrišče, je nastal v slovensko-češko-hrvaško-srbski koprodukciji, v glavnih vlogah pa nastopajo Kaja Zabret, Kaja Šuštar, Youri Friderich, Niko Lemark in David Trontelj. Na ZFF-ju bodo film prikazali v sredo ob 11. uri v Kinu Kinoteka, in sicer v sklopu programa za otroke KinoKino. O najboljšem filmu iz te sekcije bo odločala otroška žirija.

Kratki film Mož, ki ni mogel molčati, ki je hrvaško-bolgarsko-francosko-slovenska koprodukcija, bodo na ZFF-ju prikazali zunaj konkurence, in sicer v petek ob 21.30 v Kinu Kinoteka. Slijepčević, ki je tudi avtor scenarija, je film zasnoval na resničnem dogodku med vojno v nekdanji Jugoslaviji, ko so oboroženi pripadniki srbskih paravojaških sil usmrtili več potnikov vlaka iz Beograda v Bar. Slovenski koproducent filma, ki je prejel zlato palmo za najboljši kratki film na festivalu v Cannesu, je Studio Virc, avtorski del iz Slovenije pa predstavlja direktor fotografije Gregor Božič.

Posebnost filma Mož, ki ni mogel molčati je v tem, da junaško dejanje opazuje skozi oči zunanjega opazovalca, Slehernika, s katerim se gledalec poistoveti – in ki ni posredoval, ko je šlo za življenje. Foto: Studio Virc
Posebnost filma Mož, ki ni mogel molčati je v tem, da junaško dejanje opazuje skozi oči zunanjega opazovalca, Slehernika, s katerim se gledalec poistoveti – in ki ni posredoval, ko je šlo za življenje. Foto: Studio Virc

Zunaj konkurence bo na ZFF-ju na ogled tudi Burgerjev psihološki triler Opazovanje. Predvajali ga bodo v programu festivala Spet z nami v soboto ob 18. uri v multipleksu Cinestar Branimir. Burger v filmu raziskuje, kako se je človek danes pripravljen spoprijeti z nasiljem, kam je izginila empatija in kje so meje osebne odgovornosti pri uporabi družbenih omrežij.

Častno mesto za hrvaško dramo
Festival je sinoči odprl zmagovalec letošnjega puljskega filmskega festivala Proslava v režiji Bruna Ankovića. Sklenila ga bo hrvaška premiera z zlatim levom okronanega filma Pedra Almodóvarja Sosednja soba s Tildo Swinton in Julianne Moore v glavnih vlogah. Oba filma bomo v novembru lahko videli tudi na Liffu v Ljubljani.

V glavnem programu bo skupno na ogled deset celovečernih filmov. Devet se jih poteguje za glavno nagrado festivala, o kateri bo odločala žirija v sestavi: islandska režiserka Ninna Palmadottir, romunska producentka Anamaria Antoci in selektorica Sonja Baksa.

Festival je odprl domač celovečerec, Proslana Bruna Ankovića, ki je nastal po odmevni literarni predlogi. Foto: LIFFe
Festival je odprl domač celovečerec, Proslana Bruna Ankovića, ki je nastal po odmevni literarni predlogi. Foto: LIFFe

Med tekmovalno deveterico so se poleg Proslave uvrstili še film srbskega režiserja Marka Đorđevića Za danas toliko, tajska komedija How To Make Millions Before Grandma Dies v režiji Pata Boonnitipata, celovečerni prvenec Agathe Riedinger Nebrušeni diamant, Julie molči belgijskega režiserja Leonarda van Dijla, komična drama A Real Pain, ki je drugi celovečerec ameriškega igralca Jesseja Eisenberga, Happy Holidays palestinskega režiserja Scandarja Coptija, Novo leto, ki ni prišlo romunskega režiserja Bogdana Muresanuja in Seses litovskega režiserja Laurynasa Bareise. Sosednja soba bo na ogled zunaj konkurence.

Mednarodni tekmovalni program kratkih filmov prinaša deset izdelkov, ki jih bodo osebno predstavili skoraj vsi avtorji oz. avtorice. Dva od njih bosta imela svetovno premiero prav v Zagrebu. V domačo tekmovalno sekcijo kratkih filmov Kockice se je medtem uvrstilo osem filmov.

Program Velikih pet, v katerega se uvrstijo filmi petih največjih evropskih kinematografij, bo prinesel razkošno francosko popopero Emilia Perez Jacquesa Audiarda, ki je v Cannesu dobila nagrado žirije in skupinsko nagrado za najboljšo igro (Selena Gomez, Karla Sofía Gascon, Zoe Saldana, Adriana Paz), špansko komedijo o praznovanju ločitve Ravno obratno Jonasa Truebe in nemško črno komedijo Sterben režiserja Matthiasa Glasnera, ki se posveča umiranju.

V Sarajevu je mladinski film Igrišča ne damo prejel nagrado za najboljši otroški film po izboru žirije. Na 27. Festivalu slovenskega filma v Portorožu pa je prejel tri vesne, in sicer David Hofmann za najboljšo fotografijo, Katarina Šavs za najboljšo kostumografijo. Foto: Urša Premik
V Sarajevu je mladinski film Igrišča ne damo prejel nagrado za najboljši otroški film po izboru žirije. Na 27. Festivalu slovenskega filma v Portorožu pa je prejel tri vesne, in sicer David Hofmann za najboljšo fotografijo, Katarina Šavs za najboljšo kostumografijo. Foto: Urša Premik

Italijanski film Diva Futura režiserke Giulie Louise Steigerwalt bo gledalce popeljal v sloviti filmski studio, ki je v 80. letih preteklega stoletja lansiral kariere pornozvezd Ilone Staller in Moane Pozzi, iz Velike Britanije pa prihaja drama Beg na konec sveta o nekdanji zasvojenki, ki najde zatočišče na oddaljenem škotskem otoku v režiji Nore Fingscheidt.

ZFF se je letos pridružil mreži European Film Academy Short Film Network, kar pomeni, da bo eden od kratkih filmov iz tekmovalnega programa postal kandidat za nominacijo za nagrado Evropske filmske akademije. Druga novost festivala je, da je tekmovalni letos postal tudi program Plus. Filmi, uvrščeni v ta program, se po besedah organizatorjev lahko postavijo ob bok glavnemu programu, poudarek pa je na avtorjih, ki se na izviren način ukvarjajo s temo odraščanja in so še posebej zanimivi za mlade.