Največjo avstrijsko filmsko zvezdo vseh časov bomo kmalu spoznavali v kar dveh filmih. V prvem bo Schneiderjevo upodobila Jessica Schwarz (pod naslovom Romy bo film režiral Torsten C. Fischer), v drugem pa nemška pevka in igralka Yvonne Catterfeld (Eine Frau wie Romy [Ženska kot Romy] režiserja Josefa Rusnaka). Čeprav ne uživa tolikšne posmrtne slave kot Marilyn Monroe, avstrijsko zvezdnico mnogi primerjajo ravno z ameriško platinasto ikono. Schneiderjeva, ki je pogosto igrala vloge ranljivih, a zanimivih žensk, je javnost razburjala z neposrednostjo in ljubezenskimi aferami.
Vzpon z vlogo cesarice Sissi
Rojena kot Rosemarie Magdalena Albach-Retty v nemško-avstrijski igralski družini je Romy Schneider nemško govoreče občinstvo povsem prevzela že kot sedemnajstletno dekle, ki je v romantični zgodovinski trilogiji upodobila legendarno habsburško cesarico Sissi, včasih imenovano tudi kot prva avstrijska 'popzvezda' v času, ko popkultura še ni obstajala. Žena cesarja Franca Jožefa, sloveča lepotica šibkega zdravja in nemirne nravi, se je dejavno vključevala v politično živjenje - med drugim se je dejavno zavzemala za uvedbo dualizma v avstrijskem cesarstvu oziroma za enakopravnost Ogrske in Avstrije -, svojemu soprogu pa je celo 'priskrbela' zaupnico in intimno prijateljico; za to vlogo je izbrala igralko Katharino Schrat.
Dvajset let pozneje še enkrat v vlogi Sissi
Sissi je bila torej sorodna duša Romy Schneider, zaradi česar se je najstnica še lažje vživela v vlogo, po kateri jo Avstrijci in Nemci še danes najbolje poznajo. Čeprav ne gre za največji film njene kariere. Že produkcija Ludvik: nori bavarski kralj v režiji Luchina Viscontija, v kateri je Schneiderjeva skoraj dve desetletji pozneje ponovila vlogo Sissi, je bila veliko večja filmska mojstrovina. Sicer pa je Schneiderjeva, nekaj časa tudi intimna spremljevalka Alaina Delona (po razdoru zveze s francoskim lomilcem ženskih src si je Schneiderjeva poskušala vzeti življenje), odkrito izražala svoj prezir do Hollywooda in najraje delala z veliki evropskimi režiserji, kot sta bila Visconti in Otto Preminger, četudi je zaigrala tudi v filmih Orsona Wellesa.
Veriga nesrečnih dogodkov
Ena najbolj cenjenih in uspešnih igralk šestdesetih in sedemdesetih je sicer veljala za nesrečno žensko. Dva propadla zakona, nesrečna smrt sina, ki se je med plezanjem po nesreči nabodel na konice ograje, in zapletena operacija ledvic so docela načeli duševni mir Romy Schneider in še podkrepili tezo o tem, da je igralka sama končala svoje življenje. Resnice verjetno nikoli ne bomo izvedeli. Tako pa je verjetno tudi najbolje, saj prave legende vedno obdaja kanček skrivnostnosti.
P. B.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje