Kot izpostavljajo organizatorji, je glasba v prvi vrsti odvisna od konteksta in tako tudi vsak letošnji gost izhaja iz določenega glasbenega okolja, estetske tradicije in ustvarjalne mreže. Mednarodni festival Sonica s svojo 17. izvedbo "slavi lepoto povezovanja umetnikov in občinstev ter ustvarjanja minljivih trenutkov, ki lahko pustijo trajen pečat", piše v napovedi.

Predvečer tokratnega mednarodnega festivala Sonica se bo odvil drevi v Slovenski kinoteki, dogajanje pa se bo sklenilo v petek, 18. aprila, z dogodkom v Kinu Šiška.

Za ogrevanje bo torej drevi ob 20. uri poskrbel preddogodek festivala, naslovljen Sonica 2025 x Kamizdat Rentgen. Domači glasbeni ustvarjalec Nitz bo izvedel performans Konstante minevanja, pri čemer bo projekcijo eksperimentalnih filmov režiserja Vaska Preglja pospremil z živo ambientalno glasbo. Sledil bo nastop zasavskega Lifecutterja, zapisanega eksperimentalnemu technu in temačnemu ambientu. V avdiovizualnem formatu bo predstavil svoj novi album Deluge, ki je izšel letos pri domači založbi Kamizdat.

V sredo se bo dogajanje preselilo v Klub CD, kjer bo kot prvi nastopil domači Stamor (Jan Bajc Funa) z zasedbo, ki bo prvikrat predstavil svojo svežo ploščo The Absurd. Sledil bo nastop poljske multiinstrumentalistke in pevke Antonine Nowacke. Večer bo sklenil portugalski kitarist Rafael Toral s svojo lansko izdajo Spectral Evolution.

Mehiški ustvarjalec Murcof (Fernando Corona) velja za zastavonošo minimalistične elektronske glasbe. Foto: Sonica
Mehiški ustvarjalec Murcof (Fernando Corona) velja za zastavonošo minimalistične elektronske glasbe. Foto: Sonica
Sorodna novica "Z vztrajanjem pri resnejših koncertnih vsebinah opažaš tudi transformacijo občinstva skozi leta"

Četrtek se bo v konferenčni dvorani Cukrarne začel s pogovori z umetniki, ki jim bodo sledili večerni nastopi v tamkajšnji avli. Dogajanje bo odprl egiptovski ustvarjalec Hassan Khan, ki se bo predstavil s svojim aktualnim performansom The Infinite Hip-Hop Song, ki temelji na algoritemsko generirani glasbi. Kot drugi bo na vrsti potopitveni avdiovizualni koncert Murcofa, tako rekoč mehiške staroste ambientalne glasbe. Predstavil bo svoj najnovejši avdiovizualni projekt "vulkanske ambientalne glasbe" z naslovom The Etna Sessions. Sledila bo še premiera letošnje rezidence Sonice in platforme Shape+ s predstavitvijo samostojnega projekta eksperimentalne elektronske glasbenice Sophie Schnell iz Berlina, naslovljenega Pyur. Nastopila bo z domačim multidisciplinarnim kolektivom Beam Team oz. z njegovima članicama Stello Ivšek in Uršo Čuk.

Petkov sklepni večer oz. hibridni rejv, kot so ga poimenovali organizatorji, se bo odvil v katedrali Kina Šiška. Dogajanje bo odprl madžarski producent elektronske glasbe Gábor Lázár, ki ustvarja na presečišču naprednih klubskih zvokov, sodobne glasbene tehnologije in računalniške glasbe. Za njim bo oder zasedel The Bug, ki velja za avtoriteto britanske basovske glasbe. Predstavil bo svojo lansko dvojno ploščo Machine, ki jo zaznamujejo industrialni dub instrumentali, ki jih sam opisuje kot "orožje za plesišče". Sledil bo prvi slovenski nastop japonskega kolektiva Violent Magic Orchestra, ki ustvarja v polju black metala, gabberja in IDM-a. "Ultimativni ekstremni umetniški projekt", kot so ga opisali organizatorji, vključuje pevko, glasbenike, stroboskopske luči, dimne naprave in osupljive vizualije. Večer bo "zašpilil" domači Shekuza z DJ-setom.

Violent Magic Orchestra, kolektiv iz Osake,
Violent Magic Orchestra, kolektiv iz Osake, "svoj zvok opisuje kot glasbo Aphex Twina s corpse paintom (blackmetalsko poslikavo obraza), vnetljivo zmes techna, black metala, gabberja, hardcora, hrupa in industriala," piše v napovedi. Foto: Sonica

Kot v uvodu omenjeno, si je letošnja Sonica za temo vzela spletno pretakanje in si tako po besedah organizatorjev zastavlja osrednja vprašanja sodobne glasbene kulture: "Ali bomo lahko ostali nad gladino in se uspešno usmerjali med neštetimi ‘streami’, ki nas vlečejo v različne smeri? Bi lahko bil protistrup kulturi spletnega pretakanja ponovno ovrednotenje vloge žive glasbe? Kako lahko znova uvedemo kontekst kot ključen element pri ustvarjanju, distribuciji in uživanju kulture? Ali obstaja dokončen odgovor na vprašanje, kako bi morali konzumirati glasbo, film in umetnost na način, ki služi tako umetnikom kot občinstvu?"

Tudi letošnjo Sonico kurirajo Martin Bricelj Baraga, sicer vodja festivala, Jaša Bužinel in Luka T. Zagoričnik. Festival nastaja v produkciji Muzeja tranzitorne umetnosti (KUD MoTA) in Zavoda Festival Sonica v koprodukciji Kina Šiška, Cukrarne, Cankarjevega doma, založbe Kamizdat, Zavoda Emanat, Moderne galerije in Slovenske kinoteke.