"Lahko pa perete avtobuse na Švedskem. Plača bo boljša, kot če ste pri nas arhitekt," bralcem MMC-jevega portala sporoča skupina Carnaval, ki je te dni izdala ploščo z naslovom 2. V intervjuju s kitaristom in bobnarjem skupine smo se z alternativci, ki imajo izdelana jasna mnenja o številnih temah in jih tudi brez zadržkov glasno izražajo, pogovarjali o glasbenih vzornikih in o tistih, ki to nikakor niso (sem se, na primer, uvrščajo vsi trije -ini), pa o "zloglasnem" sestanku s Sazasom, na katerem je Matjaž Zupan (vodja omenjene organizacije, nekoč znan tudi kot popizvajalec MZ Hektor) v obraz dobil pljunek. Da, pljunil ga je član skupine Carnaval, Jan Kozlevčar, ki je na sestanku tudi prevračal stole. Zakaj? Predvsem zaradi promocije skupine in njihove nove plošče. A so bili v ozadju tudi drugi vzgibi ...
Kaj točno se je torej dogajalo na "zloglasnem" sestanku s Sazasom, na katerem je prišlo do "zloglasnega" pljunka? "Z Matom sva nalašč zamudila, da sva naredila večji vtis, nato pa sva čakala na pravo priložnost za izvedbo "akcije". In šla domov. Mogoče je zanimiv podatek, da je Zupan s tresočimi rokami, "blefirajoč", da kliče policijo, prosil Mata, naj prideva naslednji dan sama, da se pomenimo, vendar tega najbrž nihče od prisotnih ni slišal, tako da morda lažem. Slišal sem, da je kitaristu od Intimn Frizurn pod mizo ponujal 10.000 evrov, da ga pusti na miru z "alternativci". Ne vem, ali to drži. A jaz se z Zupanom nikakor nisem hotel pogovarjati o takih kompromisih," za MMC pojasnjuje Kozlevčar.
Več podrobnosti o dogajanju na sestanku s Sazasom preberite tukaj, zdaj pa vas vabimo k branju intervjuja s skupino, ki tako s svojim zvokom (morda bi jih lahko uvrstili na območje "stoner rocka") kot pristopom prinaša val svežine na slovensko glasbeno prizorišče.
Ob prvem poslušanju vaše plošče je "na prvo žogo" kot vzornike mogoče izluščiti (vsaj) Queens of the Stone Age in Alice In Chains. Ali to drži? Koga (še) prištevate med glasbene vzornike?
Kitarist: Ja, drži. Med vzornike prištevamo še King Crimson, ZZ Top, Paula Simona, Hendrixa in vse druge na svetu, razen Predina, Kreslina in Lovšina ter Magnifica in Primoža Grašiča, pa Draga Gaja tudi ne...
Bobnar: Vzornikov je zagotovo veliko. Meni so na primer Yo La Tengo in Battles v živo na koncertu pustili velik vtis.
Kaj pa domača glasbena scena? V katerih zasedbah, če sploh, vidite "sorodne duše"? Vzorniki?
Kitarist: V nobeni. Mogoče Marko Brecelj.
Bobnar: Cela scena se je podrla, ko so Predin in njemu podobno misleči odkrito podprli Sazas, njihovo arogantno pozo ter legalno krajo in nas "alternativce" poslali v kot klečati kot zmečke. Sazas, kot je sestavljen zdaj, ne dopušča resnejšega razvoja naprednejših oblik glasbe. Če koga zanima, kaj je tako problematičnega s Sazasom, nas lahko kontaktira. "Sorodne duše", kot jim pravite, pa so tisti, ki so se že ali pa se nam bodo odkrito pridružili v boju proti krivici, ki jo goni Sazas proti "alternativni" sceni. S tem podpremo slovensko alternativno sceno v celoti.
Vaša zasedba je poleg spremembe imena doživela tudi premik bobnarja na kitaro in prihod novega bobnarja ... Nam lahko opišete kratko zgodovino benda v nekaj stavkih?
Kitarist: Prva postava z imenom Pinocchio Pinchball (2004): Knez – bobni; Ažo – kitara, vokal; Kozel – bas. Druga postava (Carnaval, 2006): Ažo – kitara, vokal; Degu – bas; Kozel – bobni. Tretja postava (2009): Knez – bobni; Ažo – kitara, vokal; Degu bas; Kozel – kitara, back vokal.
Plošča 2 je pravzaprav vaša prva izdana plošča, material za ploščo "1" pa še vedno počiva na mešalni mizi. Ste se na drugi (torej pravzaprav prvi) plošči odmaknili od starejšega zvoka ali ste že ves čas zvesti isti glasbeni smeri?
Kitarist: Smo alternativci, kar razumem kot nekaj, kar prihaja od Zunaj, kar skuša biti Novo, in ne nekaj, ki je samo Anti. Dolgoročno zastavljen in nepredvidljiv projekt, ki se sicer v osnovi trudi biti zabavljaški, a ni namenjen zgolj patetični zabavi, še posebej pa ne cenenemu punk Niet bullshit anti atittudu, ali New age, eko – vege – Bono utopizmu, kar je v bistvu isti drekec, izogibanje realnosti kapitala.
Moja osebna želja je po vzoru Morbid Angel, ki so nekakšen priročnik "Nietzsche for beginners", narediti iz Carnaval projekt "Žižek for beginners" (smeh). Poleg tega pa biti zabaven, da lahko skozi pride politika. Povzetek: rad bi, da postanemo pametnejši, boljši in genialnejši od drugih. Če drugi vadijo devet ur na dan, bi mi morali eno uro več, če drugi berejo eno uro na dan, bi mi morali devet več.
Bobnar: Plošči bosta drugačni po zvoku in komadih, ne vemo pa še, koliko drugačni, ker je prva še v miksu. Razlika je tudi v tem, da se prva "pajsa" že predolgo, medtem ko smo drugo posneli in izdali "na dih" ter ujeli svežino. "Pajsanje" in tacanje na mestu ubija ustvarjalnost in tega si ne moremo privoščiti več.
V zadnjih letih ste si nabrali precej koncertnih izkušenj. Kje in kdaj pa vas bo mogoče videti v živo v bližnji prihodnosti?
Bobnar: Naše prihodnje koncertne datume najdete na naši spletni strani, kjer si tudi lahko naročite naše izdelke. Na voljo so tudi vsi komadi v mp3-obliki z zadnje plošče in njih besedila.
Bi še kaj dodali ali sporočili našim bralcem?
Kitarist: Odj*bite šolo, službo, kariero, to je po ta novem zadeva za Kitajce, Indijce in Ukrajince, raje postanite umetniki in filozofi (smeh). J*bo sliku svoju! Lahko pa perete avtobuse na Švedskem. Plača bo boljša, kot če ste pri nas arhitekt.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje