Metropolitanska opera (krajše Met) je rusko sopranistko odpustila z utemeljitvijo, da ni izpolnila zahteve, ki jo je ta ustanova nanjo naslovila po ruski invaziji v Ukrajini. Od nje so pričakovali namreč, da javno obtoži Vladimirja Putina, česar pa ni storila, tako je po trditvah Meta kršila klavzulo o ravnanju, ki velja v tej operni hiši, piše New York Times.
Metu je že bilo naloženo izplačilo 187 tisoč evrov odškodnine
Leta 1971 v ruskem mestu Krasnodar rojena Ana Netrebko v pritožbi očita Metu, da jo ta ustanova diskriminira, ker je Rusinja – od objavljanja "obrekovalnih" izjav o njej v medijih do kršitev pogodb, saj ji operna hiša ni poplačala izgubljenega dela. Met med tem oporeka njenim trditvam, češ da je "tožba gospe Netrebko neutemeljena", kot so zapisali v izjavi.
Sopranistko, ki ima rusko in avstrijsko državljanstvo, je newyorška operna hiša s programa nastopov umaknila na začetku marca 2022, zaradi česar je ta nekaj mesecev pozneje prek Ameriškega ceha glasbenih umetnikov od Meta zahtevala več kot 330 tisoč evrov odškodnine. Plačilo odškodnine v znesku nekaj več kot 187 tisoč evrov je operni hiši nato februarja letos naložil arbiter Howard C. Edelman, saj je razsodil, da je Met pevki dolžan plačati odškodnino za 13 odpovedanih nastopov.
Kot je takrat sporočil Edelman, pogodbeni dogovor, znan kot plačaj ali igraj (ang. pay or play), nalaga ustanovam, da plačajo izvajalcem, tudi če se pozneje odločijo, da jih ne bodo angažirale. Met je sicer trdil, da Netrebko ni upravičena do plačila, ker ni izpolnila zahteve družbe, da obtoži Putina, kar so želeli uporabiti kot argument, da je umetnica kršila pogodbeno klavzulo.
Ana Netrebko je sicer od Meta prvotno zahtevala dodatnih 373 tisoč evrov honorarja za angažmaje v prihodnjih sezonah, o katerih so se šele dogovarjali, vendar niso bili uradno sprejeti – vključno z glavnimi vlogami v uprizoritvah Manon Lescaut in Tosca Giacoma Puccinija, Macbeth Giuseppeja Verdija ter Pikova dama Petra Iljiča Čajkovskega. Sopranistka je za posamični nastop zaslužila po skoraj 14 tisoč evrov za nastop, kolikor Met trenutno namenja svojim vrhunskim umetnikom.
Operna hiša ji še zmeraj dolguje večino zneska
V pritožbi, ki jo je Netrebko vložila v petek, je navedeno, da ji Met še zmeraj dolguje večino teh dodatnih honorarjev, pa tudi odškodnino za čustveno stisko in škodo njenemu ugledu. V pritožbi so navedene obtožbe na račun Meta in njegovega generalnega direktorja Petra Gelba, ki svoje kritike sopranistke izraža tudi javno v medijih, da vodita "obrekljivo križarsko vojno" proti njej.
V tožbi je zapisano, da je Gelb tudi potem, ko je javno izjavila, da nasprotuje vojni, z njo govoril po telefonu in jo prosil, naj konkretno obtoži Putina. "Gelb je nakazal, da bo Met nadaljeval razmerje z njo, če bo Netrebko izdala takšno izjavo. Netrebko je odgovorila, da kot ruska državljanka ne more dati takšne izjave," piše v tožbi.
"Poskušam ostati človek"
Sicer je najslavnejša operna pevka naše dobe v intervjuju, ki ga je dala pred slabim letom dni za nemški časopis Die Zeit, dejala: "Poskušam ostati mirna. In imam veliko ljudi, ki me podpirajo – prijatelji, družina, nov menedžer." Dodala je, da si predvsem želi, da bi "spet imeli mir. (...) Ne morem ugoditi vsem. Ampak dobro, s tem lahko živim. In da, želim sedeti na teh dveh stolih, tudi na treh, če je treba. Nekega dne bodo ljudje razumeli – nisem izdajalka svoje domovine in tudi nisem proti Ukrajini. Poskušam ostati človek."
Ana Netrebko je z možem, azerbajdžanskim tenoristom Jusifom Ejvazovom, nastopila tako na lanskem kot letošnjem Festivalu Ljubljana. Lani je sicer Ukrajinska skupnost Slovenije s peticijo Ni treba, Netrebko neuspešno pozivala k odpovedi koncerta.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje