Ob tem omenjata predvsem na mednarodno srečanje saksofonistov, ki ostaja zunaj programa. Na zavodu GO! 2025 očitke zavračajo in pravijo, da je projekt EPK podvržen strogim pravilom, da ga stalno nadzorujeta tako strokovni svet evropske komisije kot Mestna občina Nova Gorica, prav tako, da nobeden od obstoječih festivalov ni bil neposredno in brez prilagoditev vključen v program, saj je komisija pri izboru iskala izvirnost.
Po pismu, v katerem sta prejšnji teden vodstvo novogoriškega Kulturnega doma in mednarodno priznani profesor Matjaža Drevenška, prorektorja Univerze v Ljubljani za umetnost in rednega profesorja za saksofon na Akademiji za glasbo UL, opozorila, da so od snovalcev Evropske prestolnice kulture spregledani, so v ponedeljek na problematiko še enkrat opozorili na novinarski konferenci v Kulturnem domu Nova Gorica – v tem so se nadejali, da bo del programa EPK njihovo mednarodno srečanje saksofonistov, ki prihodnje leto praznuje 10 let.
"Financiranje ostalo le pri obljubah"
Priznani glasbenik Zlatko Kaučič, sicer tudi umetniški vodja KUD-a Zvočni izviri, je dejal, da so se z javnim zavodom GO! 2025 dogovarjali za tri projekte, in sicer podporo Brda Contemporary Music Festivalu ter gostovanjema v avstrijskem Bad Ischlu in nemškem Chemnitzu, ki sta pobrateni mesti Nove Gorice, kamor so dobili povabilo. V zvezi z gostovanjema so na zavod GO! 2025 večkrat pisali, a se niso dogovorili. Za Brda Contemporary Music Festival pa jim je programski vodja EPK-ja 2025 Stojan Pelko obljubil financiranje v znesku 50.000 evrov – 20.000 za letos in 30.000 za naslednje leto, vendar je, kot je povedal Kaučič, ostalo le pri obljubah.
S tem zgodbe še ni konec, je povedal Kaučič in za prihodnje leto napovedal niz protestnih koncertov v sodelovanju s tujimi glasbeniki.
Očitki, da je o vključenih projektih presojal preozek krog ljudi
Kaučiču je javno izrazil podporo tudi direktor Goriškega muzeja Vladimir Peruničič. Izrazil je svoje nestrinjanje z načinom, kako zavod GO! 2025 obravnava tamkajšnje nosilce glasbenih programov – eden od njih je sicer tudi Goriški muzej s festivalom Glasbe sveta.
Peruničič je bil tudi sam član sveta zavoda GO! 2025, a je maja lani protestno odstopil, ker se ni strinjal, kako zavod v program umešča dodatne projekte, ki niso bili sestavni del zmagovalne prijavne knjige, s katero je Nova Gorica, ki bo prihodnje leto EPK gostila skupaj z italijansko Gorico, dobila prestižni naslov. Kot je pojasnil, so bili projekti, ki so bili vključeni v prijavno knjigo, prepoznani v okviru komisij, projekti, uvrščeni v letih 2023 in 2024, pa so šli skozi sito presoje ene morda dveh oseb oziroma ozkega kroga ljudi, kar se mu zdi problematično.
Žalostno je, da si SAXGO ne zasluži finančne podpore
Na nefinanciranje in izključitev dolgoletnega projekta mednarodnega srečanja saksofonistov SAXGO-ja iz programa prihajajoče EPK sta prejšnji teden v pismu opozorila tudi v. d. direktorice Kulturnega doma Nova Gorica Pavla Jarc in profesor Matjaž Drevenšek. Prihodnje leto bo mednarodno tekmovanje klasičnega saksofona v Sloveniji praznovalo jubilejnih deset let. Kot sta zapisala, je "nerazumljivo in žalostno, da si slednje po presoji vodstva javnega zavoda v prihodnjem letu ne zasluži finančne podpore", ker vodstvo zavoda GO! 2025 ne priznava pomena tega mednarodnega tekmovanja, pa mu ravno v letu EPK-ja grozi alternativna izvedba v Ljubljani.
Na ponedeljkovi novinarski konferenci pa je Drevenšek izrazil razočaranje nad ignorantskim odnosom odgovornih do mednarodnega srečanja saksofonistov SAXGO, ter dodal, da gre za "popolno nezaupnico vsem delujočim na področju glasbe na Goriškem".
Selitev tekmovanja bi bila hud udarec
Jarc je dejala, da je Kulturni dom Nova Gorica v program EPK vključen z dvema programoma na področju vizualne umetnosti, vseeno pa so si kot ena osrednjih glasbenih ustanov na Goriškem nadejali, da bo podprto tudi njihovo mednarodno tekmovanje saksofonistov. Ko so ugotovili, da bodo sofinancirani tudi projekti, ki niso del prijavne knjige, so po besedah Pavle Jarc zavodu GO! 2025 predlagali, da jih vključi vsaj z enim projektom s področja glasbe – mednarodnim srečanjem saksofonistov SAXGO oziroma 10. tekmovanjem za klasični saksofon, ki ga prirejajo v okviru projekta. Z dodatnim financiranjem so želeli dvigniti raven in narediti kvalitativen preskok. Obljube so po njenih besedah bile, ko so se hoteli konkretno pogovarjati, a je vodstvo zavoda GO! 2025 odpovedalo sestanke. Selitev tekmovanja bi po njenih besedah pomenila hud udarec in veliko izgubo za Novo Gorico.
EPK s Kulturnim domom Nova Gorica sodeluje pri dveh projektih
Vodstvo zavoda Go! 2025 se je že prejšnji teden odzvalo na pismo Kulturnega doma Nova Gorica, ki jih je po navedbah direktorice zavoda GO! 2025 Mije Lorbek presenetilo, "saj s Kulturnim domom sodelujemo, in to kar na dveh projektih: pri Mednarodnem festivalu sodobnih umetniških praks Pixxelpoint ter pri likovni monografiji, kar v letošnjem letu skupaj znaša 80.000 evrov". Po njenih navedbah vključuje pismo, poslano iz Kulturnega doma, številne netočnosti in neresnice. Ob tem je spomnila na dva realizirana sestanka s Kulturnim domom v Xcentru in v Kulturnem domu in korespondenco z direktorico Pavlo Jarc iz začetka julija, v kateri je poudarila, da je SAXGO pomemben ter izjemno kvaliteten festival za novogoriško okolje in širše. "Sploh zaradi obletnice bi ga želeli na kakršen koli način podpreti, vendar kot sem že poudarila, so sredstva za programe EPK-ja namenska v okviru umetniškega koncepta prijavne knjige. Kot taka skušajo zasledovati cilje in programe, obljubljene pri kandidaturi, ki pa so zelo obsežni," je pojasnila na začetku junija.
Glede vključevanja v projekte iz prijavne knjige je Mija Lorbek zapisala, da lahko določene dele programov, ki so v skladu s koncepti iz prijavne knjige ali jih podpirajo, vključijo v izvajanje obstoječih programov EPK-ja v skladu s splošno in področno zakonodajo. Glede očitka, da se ni udeležila konkretnega sestanka, pa je Mija Lorbek pisno odgovorila, da se vseh programskih sestankov ne utegne udeležiti, saj jih vodijo programski sodelavci, ki so strokovnjaki za določena področja. Pisno se je tudi opravičila, da je bila ta dan zadržana zaradi nujnih obveznosti na ministrstvu za kulturo.
Nobeden od obstoječih festivalov ni bil brez prilagoditev vključen v program
Direktorica Lorbek je Kulturni dom povabila na nadaljnje pogovore glede možnosti sodelovanja pri SAXGO-ju v letu 2025. Po pisanju današnjega časnika Dnevnik Mija Lorbek tudi opozarja, da je projekt EPK podvržen strogim pravilom in ga stalno nadzorujeta tako strokovni svet evropske komisije kot Mestna občina Nova Gorica. Zagotavlja, da nobeden od obstoječih festivalov ni bil neposredno in brez prilagoditev vključen v program, saj je komisija pri izboru iskala izvirnost.
Umetniška svetovalka GO! 2025 Neda Rusjan Bric, ki je bila vodja kandidature in soavtorica prijavne knjige Evropske prestolnice kulture 2025 Nova Gorica - Gorica, se je na pismo Kulturnega doma odzvala z besedami, da je SAXGO "samostojen, uveljavljen in dolgoleten festival, zato je nenavadno in celo nemogoče reči, da so zaradi EPK-ja ostali brez financiranja, saj so in so vedno bili financiranih iz drugih virov".
Glede neuvrstitve festivala v programsko knjigo Rusjan Bric odgovarja, da noben obstoječ festival ni bil umeščen, saj je bilo za prijavo treba pripraviti nov program, sestavljen iz projektov, ki so sestavljeni inovativno in namensko za EPK. Ob tem je spomnila, da so programe pripravili v sodelovanju s številnimi obstoječimi institucijami, nevladnimi organizacijami in umetniki, vendar so bili vsi preoblikovani ali zasnovani na novo. V knjigo je bil, tako Rusjan Bric, neposredno umeščen le eden izmed festivalov – to je Pixxelpoint, ki ga producira Kulturni dom. "Umestili smo ga zato, ker smo presodili, da je novomedijska umetnost nekaj, kar bi želeli na našem območju še razširiti in poudariti, saj imamo za to dobro podlago (festival Pixxelpoint, Univerza v Novi Gorici in Akademija umetnosti z oddelkom za novomedijsko umetnost, umetniški kolektiv BridA z rezidencami in s festivalom R.o.R, Xcenter …)".
"Nikoli nismo mislili, da EPK ne bi mogel sofinancirati tudi že obstoječih festivalov na lokalnem območju, vendar za zdaj kaže, da sredstev ni dovolj niti za pokritje celotnega programa v prijavni knjigi. Izvedba tega programa pa je naša dolžnost tako do države kot tudi do Evropske komisije, ki nas je izbrala in nam zaupala naziv Evropska prestolnica kulture," še pravi Rusjan Bric.
Stojan Pelko: Obžalujem, da smo kot partnerji izpostavljeni tovrstnim pritiskom
Da s Kulturnim domom Nova Gorica sodelujejo na več področjih, je dejal tudi programski vodja Evropske prestolnice kulture 2025 Stojan Pelko. "Tudi festivalu SAXGO smo leta 2023 že pomagali z enkratnim zneskom. V letu 2024 smo se z večino aktivnosti osredotočili na zagon projekta iz uradnega programa GONG produkcija, ki bo združil kapacitete glasbenih festivalov nevladnega sektorja. Ker je priprava podrobnega letnega programa in finančnega načrta za 2025 še vedno v teku, zgodba s podporo festivalu SAXGO-ja ob obletnici prihodnje leto nikakor ni zaključena. Zato obžalujem, da smo kot partnerji – navsezadnje smo oboji predstavniki dveh javnih zavodov Mestne občine Nova Gorica – izpostavljeni tovrstnim pritiskom."
Kot je pojasnil za Dnevnik, pa so se v primeru Kaučiča že povezali z avstrijskim Bad Ischlom, ki je letošnji nosilec naziva EPK, in Slovenskim kulturno-informacijskim centrom na Dunaju, da bi skupaj organizirali Kaučičev nastop ob primopredaji med avstrijskim in slovenskim EPK-jem novembra letos, da so programske možnosti še odprte in da tudi pogovori glede podpore festivalu SAXGO prihodnje leto niso popolnoma zaključeni, saj priprava finančnega načrta še poteka.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje