Zgodba govori o mladi operni pevki, ki ji do slave pomaga skrivnostni občudovalec.
Izvajanje glasbe v živo ob nemih filmih
Večer, ki ga pripravlja Slovensko orgelsko društvo v sodelovanju s Slovensko filharmonijo, bo gledalce popeljal v preteklost. V zlatem času ameriških nemih filmov, še posebej v 20. letih prejšnjega stoletja, se je v ameriškem prostoru, delno pa tudi v Evropi ob nemih filmih zelo razširila tradicija izvajanja glasbe v živo.
V gledališčih so gradili gledališke orgle, na katere so profesionalni orglavci v živo improvizirali ob filmskih predstavah. Tradicija orgelskega kina, ki je z razvojem filmske glasbe postopno zamrla, slovenskega prostora ni dosegla, zato bo tokratni dogodek za slovensko javnost še toliko zanimivejši, so prepričani organizatorji.
Neponovljivost improvizirane glasbe
V novejšem času orgelski kino znova pridobiva priljubljenost. Neponovljivost improvizirane glasbe je nekaj, kar da filmu poseben pečat, zato je vsaka izkušnja orgelskega kina za občinstvo nekaj unikatnega. Naloga izvajalca pri tem je vse prej kot preprosta. Improviziranje ob filmu najprej terja zelo podrobno poznavanje sosledja vseh filmskih prizorov, nato pa izjemno mero kreativnosti in izvajalskih sposobnosti, da nazadnje 90 minut dolg film dobi izvirno in kakovostno glasbeno spremljavo.
Strašljivi občudovalec – Fantom
Nema grozljivka Fantom iz opere je nastala leta 1925 po zgodbi iz istoimenske knjige francoskega pisatelja Gastona Lerouxa. Leta 1929 je bil film dodelan z novimi prizori, posnetimi v barvah. Zgodba govori o mladi operni pevki Christine Daae – odigrala jo je Mary Philbin –, ki ugotovi, da ima skrivnostnega občudovalca, ki ji pomaga na poti do slave. Ta nenavadni občudovalec je Erik, znan kot Fantom, strašljiva figura, ki svoj obraz skriva pod masko – odigral ga je Lon Chaney.
Večkratni nagrajenec orgelskih tekmovanj
Ulrich Walther, rojen leta 1980 v Hagnu, je na Visoki šoli za glasbo v Stuttgartu študiral orgle, glasbeno pedagogiko in cerkveno glasbo. Izobraževanje je zaokrožil z izpopolnjevanjem pri več svetovno znanih orgelskih pedagogih. Je večkratni nagrajenec evropskih orgelskih tekmovanj in profesor za orgle na Univerzi za glasbo in uprizoritvene umetnosti v Gradcu.
Koncertira, vodi izobraževanja in sodeluje na uglednih mednarodnih festivalih po vsem svetu, snema za radio in izdaja zgoščenke, piše transkripcije ter objavlja članke v strokovnih medijih, ukvarja pa se tudi z improvizacijo ob nemih filmih. Leta 2018 je pri založbi Organum Classics izdal zbirko štirih zgoščenk zbranih transkripcij Maksa Regerja.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje