Na Festivalu slovenskega šansona 2013 je zmagala pesem UtrIp zasedbe Orkestrada. V sklopu festivala so podelili tudi nagrado Franeta Milčinskega - Ježka, ki jo je prejel Toni Gašperič.
Letošnji festival, ki je potekal na odru SNG Drama Ljubljana, sta povezovala igralca Polona Juh in Saša Tabakovič, scenarij in odrsko režijo pa je pripravil Metod Pevec. Slednji je vanj vpletel drobce besedil letošnjih pesmi, ki sta jim igralca najprej za hip vdihnila življenje na gledališkem odru, potem pa so se vrnile v svoje "običajno" glasbeno življenje z interpretacijo nastopajočih.
Na odru, ki ga je kot prva zasedla glasbena gostja Nana Milčinski, Ježkova vnukinja, se je tekom večera zvrstilo dvanajst nastopajočih zasedb, ki so jih na oder "uvedli" kratki videoposnetki s snemanja na radiu. V njej so člani različnih zasedb iskali odgovor na vprašanje, kaj šanson sploh je. Največkrat povedano misel lahko strnemo v odgovoru Jureta Ivanušiča, ki je sicer nastopil z Zimskim večerom. "Šanson je uglasbljena poezija, je zgodba, je kratek film."
Na odru smo tako videli dvanajst filmov, dvanajst različnih zgodb, ki so se med seboj zelo razlikovale, tako glede kvalitete besedila, - to ima pri šansonu osrednjo vlogo, kot glede same tehnične izvedbe pesmi.
Dvanajst finalistov
Za laskavo nagrado so se potegovali Ajda Stina Turek (Kostanjev drevored), Batista Cadillac (Barbara), Jerneja in Bor (Pleševa), Selecto (Kavica za dva), Matej Mijatovič (Halo, gospodična), Orkestrada (Utrip), Jure Ivanušič (Zimski večer), Simona Plut (Ljubezen je sreča), Andrej Trobentar (Prebujena), Ansambel za slovese (Moje jutro), Brina (Pesem se rodi) in Metod Banko (Od zvezd do vekov).
Pred razglasitvijo zmagovalke je na oder stopila lanska zmagovalka Tadeji Fatur s šansonom Zadet. Strokovna komisija, ki so jo sestavljali Goran Dekleva, Tomaž Guček, Blaž Šivic, Arsen Dedić in njen predsednik Miha Zor, je sklenila, da je šanson leta pesem Utrip, ki jo je izvedla skupina Orkestrada s pevko Rado Kikelj Drašler. Pesem je izrazito izstopala od ostalih pesmi, lahko bi dejali, da ima meditativen, transcendentalen pridih.
Kot celota deluje kar malo grozljivo
"Vsi vstopajoči motivi so precej kratki in dvakrat ponovljeni, kar je hkrati zadrževanje in poudarjanje, predvsem pa tesno pleteni, zaradi česar je pesem gosto tkana organska celota," je v obrazložitvi zmagovalke med drugim dejal Miha Zor, predsednik komisije. "Besedilo je metaforično, v ničemer stereotipno, podobe so zelo tuje, delujejo kar malo grozljivo, saj v njih veje kovinski hlad. Tudi glasba je brezkompromisna in brezobzirna, vsak motiv in vsako glasbilo, ki vstopita, se zdita kot nujno izhajajoča iz predhodnega, nič ni naključnega, in prav zato celota deluje kar malo grozljivo, neizogibno. Kot naravni zakon ali zakon vesolje, ki je hkrati fascinanten in neznan in zato strašljiv."
Iskanje lastnih glasbenih zvrsti
Festival slovenskega šansona prireja Radio Slovenija, ki po besedah odgovorne urednice 1. programa Darje Groznik v zadnjih letih še bolj intenzivno išče lastne glasbene zvrsti, ki se je v prejšnjih desetletjih še najbolj ravnala po francoskem šansonu. "S tem projektom spodbujamo glasbeno ustvarjalnost in z veseljem ugotavljamo, da je festival vedno bolj priljubljen pri slovenskih avtorjih in izvajalcih. Letos smo na razpis prejeli 57 del, strokovna komisija pa je izbrala 12 skladb," je še dejala. Letošnji izbor šansonov je od danes na voljo tudi na zgoščenki.
Festival slovenskih večerov je tudi uvod v nov cikel glasbenih nedeljskih večerov Akustike v ljubljanski Drami, ki bo do konca leta prinesel še nastope Marka Breclja, Boštjana Gombača in Blaža Puciharja, Zorana Predina, Nine Strnad z Dannyjem Grissettom, skupine Elevators, Čompe bodo nastopili ob 90-letnici Štefke Drolc ter Bossa de Novo, na začetku novega leta pa bo nastopila Nana Milčinski.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje