Rdeča nit produkcije so zgodbe Nove Gorice in z njo povezanih ljudi, ogleda pa si jo lahko samo po en gledalec naenkrat.
Omnibus 12 gledaliških predstav Dodekalogija 1972–1983 nastaja v več gledališčih in državah, poleg Slovenije še v Ukrajini, Srbiji in Romuniji, vse predstave pa bodo v tem letu odigrane tudi v Sloveniji.
Vsaka predstava bo premierno predstavljena v posameznem mesecu leta. Tako so 18. januarja za javnost začeli izvajati predstavo 1972, premiera predstave 1973, ki nastaja v produkciji SNG-ja Nova Gorica, bo na sporedu 1. februarja. Marca bo sledila predstava 1974, ki nastaja v Slovenskem mladinskem gledališču, in tako naprej. Predstave se bodo vrstile do decembra.
Nekonvencionalna prizorišča in načini uprizarjanja
Gledališki projekt se bo dogajal tudi na manj običajnih prizoriščih: predstava 1976 bo denimo na novogoriškem stadionu uprizorjena samo enkrat, predstavo 1979 bo gostil Ustvarjalni center Krušče, drugačna pa je že tudi prva predstava, 1972, ki je namenjena zgolj enemu gledalcu naenkrat.
Počitniška prikolica kot časovna kapsula
Predstava 1972 se odvija v počitniški prikolici Adria, po besedah ustvarjalcev enem od simbolov obdobja, ki je skupaj s širšo dostopnostjo avtomobilov prvič v zgodovini odprlo možnost daljšega počitnikovanja širšim množicam ljudi.
Predstava služi kot vstopna točka v celoten projekt Dodekalogije, je povedal soproducent predstave Marko Bratuš, denimo z načinom, kako kombinira osebne zgodbe ljudi z zgodovinskimi in popkulturnimi dogodki iz leta 1972. Poleg tega želi predstava opozoriti na dejstvo, da prinašajo predmeti in lokacije, ne glede na to, da niso splošno priznani kot pomembni, neznano osebno zgodovino ljudi, ki so jih uporabljali ali tam nekaj počeli.
Osebne zgodbe v 1972 niso kronološko natančno uvrščene, jih pa povezuje dejstvo, da so na ta ali oni način povezane s počitniško prikolico Adria. Tej v foajeju SNG Nova Gorica dela družbo tudi Zastava 101 oziroma stoenka in čisto običajna oprema za kampiranje iz 70. let minulega stoletja, med drugim prenosni televizor, gumenjak, gumijasti sandali za kopanje in žar. Avtentična je tudi notranjost prikolice s predmeti. Nekateri od njih dobijo v okviru predstave tudi lastno zgodbeno ozadje, denimo rdeči čeveljčki, ki so pripadali petletnemu fantku, ki se je smrtno ponesrečil med otroško igro.
Potopitvena izkušnja
Zgodbe, ki jih gledalec spremlja na gledališkem sedežu v prikolici, so predstavljene kot zvočna pripoved ali videoposnetek, spremlja pa jih tudi zvočna in svetlobna kulisa, ki ponazarja denimo nevihto z nalivom, vžiganje avtomobilskega motorja in podobno.
Nekatere od zgodb, denimo igralca Lyubomirja iz Ivano-Frankivska, čigar oče je kot brezdomec nekaj časa živel v Adrijini prikolici v Novi Gorici, niso zaključene in bodo del drugih predstav Dodekalogije.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje