Mednarodni festival zgodovinskega romana Chronicae
Že sedmo leto zapored mednarodni festival Chronicae ponuja zanimiva srečanja, kjer se stikajo italijanska zgodovina, zgodovinski romani, grafični roman, pop kultura, pisatelji in avtorji. V letošnji izvedbi sodelujejo znana italijanska pisateljska imena kot npr. Aldo Cazzullo, raziskovalec Dantejeve Božanske komedije, Antonio Forcellino, avtor trilogije, v kateri je obravnaval življenja in dela Leonarda, Michelangela in Raffaella, in Melania G. Mazzucco, dobitnica prestižnih italijanskih literarnih nagrad strega in campiello, ki je spregovorila o svojem zadnjem romanu L'Architettrice (Einaudi, 2019), v katerem opisuje Rim v 17. stoletju prek zgodbe prve ženske arhitektke.
Organizatorji festivala so že od samega začetka zastavili širokokotni festival, kjer so prisotne tudi druge zvrsti. Letos so se osredotočili na grafični roman Abe Sada in na pripovedovanje okrog Igre prestolov, kjer se občinstvo lahko odloča, na čigavi strani hoče biti.
Giuseppe Tartini je še danes izziv za pisatelje in glasbenike
Med knjigami, ki so imele svojo predstavitev na festivalu, je tudi zbirka desetih kratkih zgodb različnih avtorjev z naslovom Storie barocche (Baročne zgodbe), ki je izšla junija 2021. V njej je pisatelj Matteo Strukul, ki je tudi umetniški vodja festivala, prispeval svojo zgodbo z naslovom Didone abbandonata (Zapuščena Didona), v kateri je osvetlil nekaj pomenljivih trenutkov življenja Giuseppeja Tartinija. Prav ta njegova pripoved je bila iztočnica za festivalov uvodni večer: Strukul je izbral nekaj utrinkov, ki so se smiselno prepletali s Tartinijevo, Corellijevo, Bachovo in sodobno glasbo, kot sta jo predstavila violinist Tommaso Luison in violončelist Mattia Cipolli, oba glasbenika, ki se ukvarjata tudi z raziskovanjem izvajanja v smeri zgodovinsko informirane izvajalske prakse.
Tartinijeva violina iz zasebne zapuščine
Luison je svoj nastop oblikoval na dveh različnih violinah, ena je njegova, drugo pa uporablja za izvajanje Tartinijevih del, saj mu jo lastnik, ki želi ostati anonimen, posoja za posebne koncerte, ki so vezani na Tartinijevo ime. S to violino je nastopil tudi na Tartinijevem festivalu v Piranu.