V pogovoru, ki so ga pripravili v Modrijanovi knjigarni, je poljska pisateljica povedala še, da svoj roman Beguni, ki je izšel tudi v slovenščini, razume kot svoj opus magnum. Sama v literaturi nikoli ni marala eksperimentov, a vseeno meni, da se mora prilagoditi sodobnosti. Zato je razvila t. i. konstelacijski roman: roman, sestavljen iz delčkov, ki jih osmišljajoči bralec nato sestavi v celoto.
V pogovoru se ji je pridružila še češka avtorica Radka Denemarkova, ki meni, da se mora tudi forma romana prilagoditi času, v "katerem je mogoče kupiti oploditev". O romanu Kobold, ki je v prevodu Tatjane Jamnik nedavno izšel pri založbi Modrijan, je poudarila, da je metafora današnje družbe, ljudi, ki jih veliko srečuje - ljudi z visokim inteligenčnim kvocientom, a brez empatije, brez občutka za sočloveka.
Brezkompromisno o nasilju
Dodala je še, da je vesela, da je s Koboldom končala trilogijo o srednjeevropskem 20. stoletju, ki jo dopolnjujeta še Jaz pa vprašam, kdo to tolče in Denar od Hitlerja.
"Ko sem pisala Jaz pa vprašam, kdo to tolče, se nisem zavedala, da bo nastala trilogija, a so se mi ob nastajanju dela zastavljala vprašanja, kot sta, v kakšnem prostoru živim ali zakaj se v tem prostoru toliko laže," je pojasnila.
Denemarkova, ki v svojih delih brezkompromisno odpira pereče teme sodobne družbe, kot so izvori totalitarizma in različne oblike nasilja, je zase dejala, da piše o stvareh, ki jo mučijo - "jezik mora peči, boleti", vedno pa se postavi na stran žrtve.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje