Trenutno prvo mesto v Veliki Britaniji z rekordno prodajo še zaseda knjiga My Autobiography (Moja avtobiografija) nekdanjega trenerja nogometnega kluba Manchester United Alexa Fergusona, a po napovedih bodo v naslednjem letu knjige za samopomoč premagale tudi knjižne spomine znanih in slavnih osebnosti.
Boljše počutje s knjigo
Sektor raznovrstnih knjig za samopomoč vedno bolj prevzema kriterij "intelektualne kredibilnosti", piše The Guardian. Kot prvo in le eno izmed primerov navajajo britansko uspešnico, ki je prišla tudi med izbrance BBC-jevega radia za knjigo tedna, The Examined Life: How We Lose and Find Ourselves (Preizprašano življenje: kako se izgubimo in najdemo) psihoanalitika Stephena Grosza. Založba Vintage, ki je izdala Groszovo knjigo, napoveduje knjižno serijo, duhovito poimenovano Shelf Help (Pomoč na polici), namenjeno izboljšanju našega življenja. "Kot vsi vemo, je eden najboljših načinov, da se počutimo bolje, da v roke vzamemo dobro knjigo," uporabijo poznan izrek, ki ga razumejo v svojo korist. Serije se lotevajo z željo po kakovosti - izbor naslovov je naredil literarni kritik Alex Clark, tudi nekdanji član žirije za Bookerjevo nagrado, seznam naslovov pa bo pospremljen s srečanji (Shelf Help Sessions), poimenovanimi 12 razlogov, da bi se počutili bolje, ki jih bosta poleg Clarka vodila priznana avtorica Jeanette Winterson in Stephen Grosz.
Stoletje in pol samopomoči
Čeprav je največje vprašanje za založniško industrijo že nekaj let neustavljiv porast elektronskih knjig in digitalnega samozaložništva, knjige za samopomoč ostajajo najbolj prodajan svetovni žanr. Izraz "samo-pomoč" se je pojavil pred 155 leti kot naslov knjige škotskega avtorja in vladnega reformatorja Samuela Smilesa (vključevala je denimo poglavje Denar - njegova uporaba in zloraba), ki se je leta 1859 prodala v 20.000 izvodih, do avtorjeve smrti čez pet desetletij pa v 250.000 izvodih.
Primer Gladwell – knjige za samopomoč kot "knjige velikih idej"
A današnji trg uspešnice za samopomoč pogosto zamaskira z oznako psihologije, filozofije ali popularne znanosti ter tako napada sezname najbolje prodajanih izdaj. V zadnjih mesecih tako Malcolm Gladwell s svojo najnovejšo knjigo David and Goliath: Underdogs, Misfits and the Art of Battling Giants unovčuje svoj uspeh in sloves, ki ju je dosegel s knjigami Prelomna točka (Kako imajo lahko majhne stvari velike posledice), Preblisk (Moč mišljenja brez razmišljanja), in Prebojniki (Resnica o uspehu).
V The Economist so Prebojnike označili kot "Zanimivo branje s pomembnim sporočilom: bolje ko razumemo, kaj ustvarja uspešne ljudi, bolj bomo sposobni ustvarjati uspešne (in zadovoljne) ljudi," sam avtor pa je o svojih najuspešnejših knjigah povedal naslednje: "S Prelomno točko sem želel bralcu pomagati razumeti, da so spremembe mogoče, uresničljive. S Prebliskom sem želel ljudi prepričati, da se v njihovi intuiciji skriva izjemna moč. Pri Prebojnikih pa si želim sporočiti, da je uspeh stvar družbe, kulture, v kateri nekdo živi, in ne samo posameznika. Prebojniki ne uspejo samo zaradi svojega truda. Uspe jim tudi zaradi drugih ljudi in številnih različnih okoliščin."
S temi opisi lahko natančneje razumemo, kako knjige, ki sicer niso očitno označene kot knjige za samopomoč, prikrito delujejo prav na način priročnikov o tem, kako živeti ali kako ne živeti, ali z druge strani, kako se knjige za samopomoč obešajo na "intelektualno kredibilnost" in se zamaskirajo kot "knjige velikih idej", pravi ameriški založnik William Shinker.
Predlogi
Ni najdenih zadetkov.
Rezultati iskanja
Rezultati iskanja
Rezultati iskanja
Rezultati iskanja
Rezultati iskanja
Rezultati iskanja
Rezultati iskanja
Rezultati iskanja
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje