Skozi srbsko-nemško-francosko koprodukcijo Krajine upora sledimo 27-letni Sonji Vujanović, ki je bila ena prvih jugoslovanskih partizank in članica odporniškega gibanja v Auschwitzu. Ob poslušanju njenih zgodb potujemo skozi pokrajine njene revolucionarne mladosti, njeni spomini pa se vse bolj prepletajo z lastnim spopadanjem avtoric filma z naraščajočim fašizmom v sodobni Evropi. Celovečerec, ki nosi letošnjo letnico nastanka, je bil premierno prikazan na festivalu v Rotterdamu in je prejel nagrado za najboljši dokumentarec v Sarajevu, so zapisali v Kinodvoru.
Marta Popivoda (1982) v svojih filmskih in videodelih raziskuje razmerje med spominom in zgodovino, med kolektivnim in individualnim ter med ideologijo in vsakodnevnim življenjem, s posebnim poudarkom na antifašističnih in feminističnih potencialih jugoslovanskega socialističnega projekta. Njen prvi celovečerni dokumentarec Jugoslavija, kako je ideologija premikala naše kolektivno telo (Yugoslavia: How Ideology Moved Our Collective Body) je bil leta 2013 premierno prikazan na Berlinalu, ogledali smo si ga lahko tudi v Slovenski kinoteki, danes pa je del stalne zbirke newyorškega Muzeja moderne umetnosti MoMA.
Stvaritve Marte Popivoda so bile prikazane tudi v drugih pomembnih muzejih in galerijah, kot so Tate Modern v Londonu, MAXXI v Rimu, M HKA v Antwerpnu in +MSUM v Ljubljani. Leta 2018 je za Slovensko mladinsko gledališče skupaj z Ano Vujanović, soscenaristko Krajin upora, režirala predstavo Krajine svobode, zgodbo o treh partizankah iz druge svetovne vojne, med katerimi je bila tudi Sonja Vujanović, protagonistka pričujočega filma in Anina babica. Marta Popivoda je prejemnica prestižne nagrade akademije umetnosti v Berlinu in nagrade galerije Edith-Russ-Haus za mlado medijsko umetnico, še piše na spletni strani Kinodvora.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje