Umetnica s transformacijo svojih preteklih umetniških del odpira nova izhodišča za premislek o trajnosti in dolgoročni funkcionalnosti umetniških objektov v sodobni kulturi.

"Razstava izhaja iz poglobljenega raziskovanja psiholoških procesov skozi umetnost, ki ga je umetnica razvijala med študijem na Akademiji za likovno umetnost in oblikovanje v Ljubljani. Dela, ki so obravnavala fizične in mentalne meje posameznika in izpostavljala teme introspekcije, duševnega zdravja in osebnega razvoja, je umetnica spretno in duhovito preobrazila v nove objekte s spremenjeno namembnostjo, ki ponujajo dodaten sloj za razbiranje njihove pomenskosti," ob razstavi sporočajo iz galerije Tkalka.

"Preobrazba umetniških del je tako metafora za širšo družbeno transformacijo, kjer smo vsi soudeleženi v procesu nenehnega prilagajanja in rasti. V tem smislu Shapeshifting deluje kot katalizator osebnih in družbenih sprememb, ki presega zgolj estetsko in funkcionalno vrednost in odpira prostor za globlji razmislek o tem, kako umetnost sooblikuje našo realnost in nam ponuja nove načine sodelovanja in soustvarjanja življenjskih prostorov, v katerih bivamo," dodajajo.

V sodobni umetnosti, kjer se produkcija in potrošnja umetniških del odvijata z vedno večjo hitrostjo, projekt Shapeshifting odpira tudi kritičen pogled na teme, kot so delovni pogoji umetnikov, hiperprodukcija, trajnost in psihološki učinki umetnosti.

Tajda Novšak (1994) je vizualna umetnica, ki v svoji praksi raziskuje povezavo med psihološkimi procesi in umetnostjo. Njena dela, večinoma ustvarjena iz železa in drugih materialov, uporabljajo simboliko fizičnih kletk za izražanje individualne izkušnje ujetosti v družbene in psihološke strukture. Magistrirala je iz kiparstva in sodeluje pri raznovrstnih projektih v gledališču ter filmu, kjer se osredotoča na fizične in psihološke materiale.