Hora bo na programu skupaj z baletom Cantata italijanskega koreografa Maura Bigonzettija, prav tako s pridihom etnoglasbe.
Moč ritualov, ki nam jih na bolj ali manj prefinjen način vsiljuje družba
V svoji koreografski stvaritvi Hora (Kólo) za Dortmundski balet na začetku leta 2017 se je umetniški vodja mariborskega Baleta Edward Clug prvič intenzivno naslonil na glasbeno dediščino rodne Romunije, še posebej na sofisticirane ritmično-melodične priredbe legendarnega godalnega kvarteta Balanescu. "Clug je med lastnim koreografskim raziskovanjem odkril nove povezave med številnimi prelomnimi življenjskimi odločitvami in močjo ritualov, ki nam jih na bolj ali manj prefinjen način vsiljuje družba," so zapisali v SNG Maribor.
Asistent koreografa je Matjaž Marin, scenografija je delo Marka Japlja, kostumografijo podpisuje Leo Kulaš.
Izrazna paleta plesnega Mediterana
Plesna stvaritev Cantata italijanskega koreografa Maura Bigonzettija se je že od svoje praizvedbe leta 2001, ko je predstavo prvič izvedel lizbonski baletni ansambel Gulbenkian, v zgodovino sodobnega plesa zapisala kot kultna koreografska postavitev, ki s svojim nezadržnim erosom evocira vso izrazno paleto plesnega Mediterana.
"Na avtorsko glasbo skupine Assurd je Bigonzettiju uspelo zajeti neukrotljivo naravo, divjo lepoto in vitalni instinkt senzualne plesne govorice, ki v okviru komorne plesne postavitve in ob spremljavi tradicionalno 'kantabilne' italijanske etno glasbe intenzivno raziskuje različne podobe in odtenke intimnega razmerja med moškim in žensko," so sporočili iz Maribora.
Asistenta koreografa sta Carlos Prado in Sergiu Moga, kostumografija je delo Helene Medeiros, oblikovanje luči podpisuje Carlo Cerri.
Bigonzetti se je leta 1960 rodil v Rimu. Baletnemu ansamblu rimske Opere se je pridružil leta 1979, kjer je plesal vse do leta 1983, ko se je pridružil baletni skupini Aterballetto iz mesta Reggio Emilia, eni izmed najprepoznavnejših italijanskih institucij, ki se je popolnoma posvetila sodobnemu baletu. Po desetletju aktivnega nastopanja v tej skupini pa se je v celoti osredotočil na koreografijo.
Naglo se je uveljavil kot samosvoj avtor z značilno plesno poetiko
S svojim koreografskim prvencem Sei in Movimento iz leta 1990 se je naglo uveljavil kot samosvoj avtor z značilno plesno poetiko. Leta 1993 se je kot rezidenčni koreograf pridružil Toskanskemu baletu, štiri leta pozneje pa je prevzel umetniško vodstvo baleta Aterballetto, ki ga je vodil vse do leta 2007, ko se je odločil za samostojno koreografsko pot.
V obeh koreografskih stvaritvah nastopajo znana imena baletnega ansambla SNG Maribor Catarina de Meneses, Asami Nakashima, Tetiana Svetlična, Yuya Omaki, Tiberiu Marta, Sytze Jan Luske in Gaj Žmavc.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje