
Baletna predstava bo svetovno premiero doživela drevi na odru Berlinskega državnega baleta. Glasbo za predstavo je ustvaril Milko Lazar, kostume pa Leo Kulaš. Clug in Katja Wiegand podpisujeta dramaturgijo, Marko Japelj scenografijo, oblikovalec luči je Tomaž Premzl, avtor videa pa Rok Predin.
"Vsem zgodbam, ki sem jih doslej interpretiral v celovečernih baletih – Peer Gynt, Faust, Mojster in Margareta ter Hrestač –, je skupen element nevidnega in neresničnega. Privlači me ta domišljijski svet, še posebej, ko je v interakciji z našim. Ko se to zgodi, banalnost realnosti postane sublimna in se preobrazi v nekaj, kar spominja na 'magični realizem'. Prav o tem govori Sen kresne noči in zdi se mi kot prava izbira za mojo naslednjo avanturo!" je v pogovoru s svojim nemškim cehovskim kolegom Christianom Spuckom poudaril Edward Clug, sicer tudi umetniški direktor Baleta SNG-ja Maribor.
Spopad s konfliktom med zaljubljenostjo in nezaljubljenostjo
William Shakespeare je svoje dramsko delo Sen kresne noči (A Midsummer Night's Dream) napisal okoli leta 1595. Namenjeno je bilo praznovanju porok dvojice dvorjank iz plemiških družin, ki sta podpirali njegovo gledališko skupino. Kot je izpostavil Clug, je vselej težava ustvariti predstavo brez izgovorjenih besed. "V tem primeru imam še eno. Sen kresne noči je zelo posebno delo, zato sem se ga moral lotiti na drugačen način. Dela, ki sem jih prej omenil, temeljijo na temeljnem konfliktu med 'dobrim' in 'zlim'. Toda v tem primeru doživimo konflikt med zaljubljenostjo in nezaljubljenostjo, ko se vlogi zamenjata. To zveni zmedeno in je tisto, kar Shakespeare počne z veliko spretnostjo: svoje like zmede, da bi jih pustil, da se borijo v neredu, preden vzpostavi dokončni red. Da bi zagotovil enako zabavno in bogato izkušnjo, kot jo imajo bralci dramskega dela, moram oblikovati pripoved o pričakovanem z nepričakovanimi sredstvi," je povedal Clug.
Vnovično odkrivanje že znane zgodbe v novem mediju
Po lastnih besedah se je – kolikor je mogoče - držal Shakespearovega izvirnika, vendar zgolj do točke, na kateri se je odločil v predstavo vnesti svoje ideje in potrebe. "Mislim, da je lepo, da se gledalci zanesejo na zgodbo in jo znova odkrijejo v drugem mediju," je še dodal. Ob tem je pojasnil, da se svojih predstav, ki temeljijo na dramskih delih, loteva prvenstveno kot režiser: "Iz zgodbe poskušam razviti odrski koncept. Vsakič si zamislim kraj, kjer se dogaja vse skupaj, ni pa nujno, da je to vedno izhodišče. Preden vstopim v dvorano in začnem delati s plesalci, grem s svojo umetniško ekipo večkrat skozi dramsko delo. Ta okvir potrebujem za pripravo na akcijo in kljub energičnim pripravam poskušam ostati odprt za nenačrtovano."
Utečeni in pronicljivi umetniški tandem Clug-Lazar
Najslavnejšo glasbo za Sen kresne noči je leta 1826 zložil Felix Mendelssohn Bartholdy. Glasbo za Clugovo predstavo tudi tokrat podpisuje Milko Lazar, s katerim koreograf sodeluje vse od leta 2008. "Včasih jaz prinesem temo ali motiv, on pa semple, nemara zgolj minuto trajajoče, nato pa se pogovoriva o njih. Milko jih razvija naprej in potem se o njih znova pogovarjava. Kasneje jih poimenujeva in jim poiščeva pravo mesto v baletu. Ko si zamislim prizor, slišim tudi določeno melodijo ali ritem za določen trenutek," je še povedal o sodelovanju z Lazarjem. In kakšne občutke želi Edward Clug s svojo novo predstavo vzbuditi pri gledalcih? "Želim, da se zaljubijo vanjo."
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje