Leta 2008 ustanovljeni mednarodni festival Solo, ki ga organizira gledališki center Na Strastnom, je po navedbah mariborske gledališke hiše dogodek brez primere. "Gostovanja gledaliških zvezd svetovnega slovesa so festivalu zagotovila edinstveno mesto med najpomembnejšimi gledališkimi dogodki ne le v Rusiji, ampak tudi v tujini," so zapisali.
Na tem moskovskem festivalu so samostojno med drugim nastopili Robert Wilson, Romeo Castellucci, Wajdi Mouawad, Theodoros Terzopoulos, Jan Fabre, Daniele Finzi Pasca, Denis Lavant, Pippo Delbono, Angelica Liddell, Redjep Mitrovitsa, Paolo Musio, Fabrizio Gifuni in Danio Manfredini.
Končno podeliti glas Kristusovi materi
Immaculata (Brezmadežna) bo odprla festival 1. oktobra v gledališkem centru Na Strastnom, do 10. oktobra pa bodo na programu sledile odmevne monodrame iz Bruslja in Firenc ter številnih ruskih gledališč.
Predstava Immaculata temelji na romanu Colma Toibina Marijin testament, v katerem je eden najuglednejših sodobnih irskih pisateljev humaniziral Kristusovo mater in ji končno podelil lastni glas.
"Dva tisoč let se piše biografija Marije, Kristusove matere; naslikana in zapisana je neštetokrat, a vsaka pokrajina njene zgodbe ima isti motiv: motiv ženske, ki je izgubila sina. Samota ob izgubi je neskončna, zgodovina izgube je nepojasnjena, njeno potovanje je potovanje po robu, kjer se vsaka misel spremeni v ostrino noža, rana pa se nikoli ne zaceli," je za gledališki list zapisala Livija Pandur, ki je po smrti svojega brata, režiserja Tomaža Pandurja dokončala uprizoritev.
Scenografijo podpisuje Marko Japelj, kostumografijo Leo Kulaš, avtorja glasbe sta Boris Benko in Primož Hladnik (duo Silence), oblikovalka svetlobe Vesna Kolarec ter oblikovalec tona in videoopreme Gorazd Vever.
Grajenje na stičišču raznovrstnih umetniških polj
Predstava je že gostovala po Sloveniji in tujini, med drugim v Madridu v Španiji in v Guadalajari v Mehiki ter bila uvrščena v tekmovalni spored festivala Borštnikovo srečanje. Nataša Matjašec Rošker je na Mittelfestu v Čedadu po gostovanju z Immaculato prejela nagrado Adelaide Ristori.
Kot so med drugim zapisali v utemeljitvi, nagrajenka svoj igralski modus operandi oblikuje do perfekcionističnih nians, detajlov, na novo izumlja oblike, ki jih gradi na stičišču raznovrstnih umetniških polj. Igralskega poklica po njihovih besedah ne dojema kot ločenega od drugih umetniških praks, pač pa se kot umetnica napaja pri besedilnih, interpretativnih, likovnih, scenskih, kostumskih, glasbenih, gibalnih rešitvah, ki pomagajo zaokrožiti improvizacije, kontekst uprizoritve in osmisliti dramske like.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje