Prejšnji teden so v Gornjem Milanovcu gostili sedem gledaliških predstav različnih žanrov in gledaliških izrazov, od katerih se jih je pet za nagrade potegovalo v tekmovalnem programu. Iz Slovenije se je na Takovske cveti uvrstilo ljubiteljsko gledališče Loški oder iz Škofje Loke, iz Bosne in Hercegovine Gledališče Daske (Laktaši), iz Srbije pa Teatar 011 (Beograd), Gradsko pozorište (Jagodina) in Dom kulture Radivoj Uvalić Bata (Prokuplje), je poročal lokalni portal GM Press.
Pravzaprav je komedija Predstava Hamleta v vasi Spodnja Mrduša, ki jo je po drami hrvaškega književnika Iva Brešana režiral Dejan Spasić, osvojila vse nagrade festivala, vključno s plaketo za najboljšo predstavo festivala. V utemeljitvi nagrade, ki je Loškemu odru prinesla tudi 60 tisoč RSD (ok. 500 evrov), je dramski umetnik Ivan Pantović poudaril, da je predstava "na triumfalen način pokazala moč in vrednost kolektivnega nastopa, in to po zaslugi režijskega pristopa ter profesionalne veščine".
Najboljša igralca sta postala člana Ansambla Loškega odra, Irena Kožuh in Matej Čujovič. Irena Kožuh je "svoj lik skozi predstavo vodila natančno in dosledno", Matej Čujović pa je bil v svoji vlogi "maestralen", izpostavita utemeljitvi nagrade. Iz istega kolektiva prihaja tudi najboljša mlada igralka, Maja Demšar, nagrajena za svoj "obetavni habitus". Pantović je na razglasitvi nagrad posebej izpostavil tudi igralski dosežek Bojana Trampuša iz iste predstave.
Na srečanju so podelili tudi nagrado po izboru občinstva, ki jo je prejela predstava Večernja ruža v režiji Nataše Radonjić in v izvedbi beograjskega gledališča Teatar 011.
Komedija, ki je navdušila tudi v filmski adaptaciji
Hrvaški dramatik Ivo Brešan je svojo predstavo postavil v malo mesto, Donjo Mrdušo, kjer se je na položaj predsednika kmečke zadruge zavihtel trinog, ki je iz sebe ustvaril svojevrsten kult osebnosti. Obletnico svoje izvolitve hoče praznovati v slogu, in zato vaškemu učitelju ukaže, naj v Kulturnem domu pripravi postavitev Shakespearovega Hamleta; sebe postavi v vlogo Klavdija. Čeprav novopečeni gledališčniki bardu niso kos in je njihova predstava polomija, pa postopoma razkrije prave obraze sodelujočih ...
"Redko uporabljam takšne epitete, tokrat pa to počnem z zadovoljstvom: sinoči smo imeli čast, da vidimo gledališki ansambel, ki zna opojno, zanosno zavrteti gledališko kolo, pa tudi treščiti s pestjo po mizi , da zapečati neko usodo in se sprijazni s svojo," je v svojo recenzijo predstave zapisal gledališki kritik Dragan Ivić. O predstavi je med drugim povedal še: "Veliko je učinkovitih miniatur, poleg teh skupinskih prizorov, ki dokazujejo, da se na odru nič ni zgodilo po naključju. Celo jezikovne ovire ni bilo, kjer bi jo človek pričakoval. Umaknjena je na raven univerzalnosti skupne nesreče pa tudi nepopravljive drame posameznika."
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje