Premiera predstave v režiji Dejana Spasića, ki je nastala v koprodukciji z Rampo in iKult Celovec, na malem odru SLG-ja Celje bo drevi ob 19.30.

V predstavi s podnaslovom Prizori iz zakonskega življenja T. in P. zakonca Tončko in Poldeta upodabljata Manca Ogorevc in Tarek Rashid. Foto: SLG Celje/Jaka Babnik
V predstavi s podnaslovom Prizori iz zakonskega življenja T. in P. zakonca Tončko in Poldeta upodabljata Manca Ogorevc in Tarek Rashid. Foto: SLG Celje/Jaka Babnik

Zakon Tončke (Manca Ogorevc) in Poldeta (Tarek Rashid) je sprva sicer igriv in vesel, a se kmalu prevesi v zakonsko rutino, ki jo zaznamujeta naveličanost in grobo medsebojno obračunavanje. Vrhunec medsebojnega zmerjanja, obtožb in groženj se skorajda konča tragično.

Kaj se je spremenilo v skoraj treh desetletjih?
Emil Filipčič je dramsko besedilo napisal leta 1996. Zato si je po oceni režiserja skoraj 30 let po nastanku komedije, ki nosi podtone moške premoči, nujno zastaviti vprašanje: Kaj se je v tem času v odnosu med spoloma spremenilo. So se vloge zamenjale? Nemara je bilo pred skoraj tremi desetletji jasneje, kakšna so pravila v odnosu med možem in ženo, kdo kaj dela, kako so vloge razdeljene, kaj se od koga pričakuje, meni režiser. Zdi se mu, da sta si mož in žena v vmesnem času postala bolj podobna, vloge niso več tako razdeljene, oba počneta vse, skoraj vse enako.

Ena od edinstvenih stvaritev prav tako edinstvenega Filipčiča
Pisatelj, pesnik, dramatik, igralec, režiser in imitator Emil Filipčič (1951) je študiral režijo na ljubljanski Akademiji za gledališče, radio, film in televizijo (AGRFT) ter se uveljavil kot avtor z obsežnim literarnim opusom. Z Markom Dergancem sta ustvarila kultno satirično radijsko igro Butnskala, ki sta jo v začetku 80. let minulega stoletja posnela za Radio Študent in v njej odigrala številne like. Pozneje je bila prelita še v film in strip. Filipčič je bil tudi eden od prvih sodelavcev Radia Ga Ga na Radiu Slovenija.

Sorodna novica Leto okroglih obletnic Emila Filipčiča, ki je samostojnost Slovenije razglasil že leta 1972

Roman Problemi mu je leta 2011 prinesel nagrado Prešernovega sklada. Dramatiki se je posvečal predvsem v 80. in 90. letih minulega stoletja, ko so njegova dela v slovenskih gledališčih pogosto uprizarjali. Komedija Veselja dom se zvrstno najbolj približa drami absurda, ki ves čas spretno niha med komičnim in tragičnim, na koncu pa preide v grotesko.

Za dramaturgijo je poskrbel Denis Poniž, scenograf in oblikovalec svetlobe je Luka Martin Škof, kostumografka Barbara Drmota, avtor zvočne podobe je Leon Firšt, koreograf Dušan Teropšič, lektorica pa Živa Čebulj.