Zadnji konec tedna v juniju bi za Cirque du Soleil moral biti zgodovinski datum, konec tedna, ko bi pokazali, da so kljub finančnim težavam v zadnjem času še vedno osrednja atrakcija "žive" zabave v Las Vegasu - a se je v zgodovino skupine namesto tega zapisal s prvo smrtno nesrečo v 29 letih njihovega obstoja.
31-letna Sarah Guyard-Guillot, ki so jo prijatelji klicali "Sasoun", je za posledicami poškodb umrla, še preden so jo pripeljali v bolnišnico. Nesreča se je med predstavo Kà zgodila v - za Cirque du Soleil - kruto ironičnem trenutku: prav na isti dan so premierno uprizarjali nov spektakel, predstavo, ki naj bi dokazala, da, čeprav so morali v prejšnji sezoni zaradi vse slabše obiskanosti odpustiti 400 zaposlenih, še niso povsem za odmet.
Težko pričakovana predstava Michael Jackson ONE je zaživela v igralnici Mandalay Bay, le dve ulici stran od MGM Granda, kjer že od leta 2006 dalje uprizarjajo - zdaj začasno ukinjeno - Kà. Premiero spektakla, ki cirkuške akrobacije kombinira z uspešnicami pokojnega kralja popa, so si ogledali razni zvezdniki, od Spika Leeja pa do Justina Bieberja.
Je Las Vegas zasičen z akrobatskimi predstavami?
V zadnjem letu so se sicer pojavila številna namigovanja, da je Cirque morda s svojimi predstavami rahlo zasičil lasvegaško ponudbo; to naj bi dokazoval podatek, da je bilo treba akrobatski poklon še eni glasbeni ikoni, Viva Elvis, zaradi slabega obiska predčasno skleniti. Z velikopotezno premiero ONE je francosko-kanadska skupina nedvomno skušala pokazati, teoretizira kolumnist Guardiana, da Las Vegas, kjer trenutno igrajo osem predstav, zanje ni samo poslednja postaja v pešajoči karieri.
A kaj, ko so mediji namesto fotografij z rdeče preproge pred premiero naslednji dan pisali zgolj o tragični smrti Sarah Guyard-Guillot.
Usodna Kà
Cirque du Soleil na svoji spletni strani prav Kà opisuje kot tisto predstavo, ki se "zoperstavlja zakonom težnosti". Režiral jo je Robert Lepage, ki je imel na razpolago astronomski proračun 165 milijonov dolarjev (kar je za primerjavo skoraj dvakrat toliko, kolikor je stala broadwajska adaptacija Spider-Mana, Turn off the Dark). Zaščitni znak tega spektakla so smrtonosne akrobacije (ena izmed sekvenc se imenuje kolo smrti) in pa oder, ki se v določenem trenutku obrne za 90 stopinj, tako da nastopajoči "odletijo" proti občinstvu.
Uradno še ni znano, kaj je šlo 29. junija narobe, a Cirque du Soleil menda sodeluje pri preiskavi, ki bi lahko trajala tudi šest mesecev. Ustanovitelj skupine Guy Laliberté je medtem v izjavi za javnost zapisal, da ima zaradi travmatičnega dogodka "strto srce".
Cirque du Soleil, največji izvozni adut, kar jih je Montreal kdaj imel, v svetu slovi po svojih cirkuških akrobacijah, v katerih ni prostora za živali, znotraj svoje industrije pa po svoji vestni skrbi za varnost nastopajočih, ki vsako leto - s predstavami in prodajo spominkov - gledališču prislužijo okoli milijardo dolarjev.
Študija, ki jo je leta 2009 objavila publikacija American Journal of Sports Medicine, je pokazala, da so v petih letih pred tem nastopajoči pri Cirque du Soleilu dobili manj poškodb kot povprečna univerzitetna atletska ekipa; gledališče ima množico redno zaposlenih trenerjev, fizioterapevtov in celo psihologov.
In vendar niso tako brez poškodb ...
A natančnejši pregled zgodovine skupine pokaže, da vendarle ni brezmadežna: leta 2009 je 24-letni ukrajinski akrobat Oleksandr Žurov umrl med vajami v Montrealu. Obstaja tudi novejši primer: le nekaj dni pred smrtno nesrečo pri Kà so menda z vaj za ONE enega izmed akrobatov, ki se je ponesrečil, s prizorišča odpeljali na vozičku.
Pas je treba zategniti - pri socialni varnosti
Zadnje leto je bilo za cirkuško "družino", ki ga je zaznamoval niz finančnih razočaranj v Las Vegasu, New Yorku, Los Angelesu in Aziji, naporno: aprila se je razvedelo, da gledališče po koncu trenutne severnoameriške turneje ne bo več izplačevalo podpore in nudilo stanovanj družinam akrobatov, ki so s predstavami nenehno na turneji; o tem na svojem blogu piše žena enega izmed akrobatov.
"Pri varnosti se ni varčevalo"
Vsesplošni varčevalni ukrepi se ne poznajo samo na turnejah, ampak tudi na predstavah, ki so nastanjene v Las Vegasu - a podjetje kljub temu ves čas načrtuje nove produkcije, kakršna je ONE. Varčevali so tudi pri Kà - čez zimo so nepričakovano odpustili dva akrobata -, a za zdaj ni nobenih dokazov, da bi se to zategovanje pasu poznalo pri varnostnih ukrepih. "Odpuščanja nimajo popolnoma nobene zveze s to nesrečo," je v elektronski pošti za The Guardian zatrdil predstavnik gledališča, Renée-Claude Ménard.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje