V Operi in Baletu Slovenskega narodnega gledališča (SNG) Maribor bodo drevi ob 19.30 v Veliki dvorani premierno uprizorili Svatbo in Posvetitev pomladi.
"Snov, ki privlači protagoniste obeh predstav, Svatbe in Posvetitve pomladi, je nekakšna primarna sila, ki s svojim mehanizmom poganja družbo v svojevrstno obrednost – ritual poroke v Svatbi ter ritual žrtvovanja v Posvetitvi pomladi. Ultimativni korak je v obeh primerih neizogiben, a hkrati usodno privlačen," je zapisal Edward Clug.
Izhajanje iz tradicionalne ruske kulture
Izročilo glasbe in koreografija v predstavi Svatba (Les noces) izhajata iz tradicionalne ruske kulture ter ustvarjata odrski okvir za plesno naracijo vnaprej dogovorjene poroke. "Pri tem sem namerno sledil izvirnemu libretu in posledično tudi glasbi, ki zelo slikovito narekuje dogajanje in ne dopušča veliko prostora za 'stranpoti'," je še navedel koreograf.
V vlogi neveste plešeta Monja Obrul in Catarina de Meneses, v vlogi ženina pa Tamas Darai in Jan Trninič. V drugih vlogah plešejo še Evgenija Koškina, Tijuana Križman Hudernik, Sergiu Moga, Gaj Žmavc, Sytze Jan Luske, Lucio Mautone in Beatrice Bartolomei. Pevski solisti so Andreja Zakonjšek Krt, Dada Kladenik, Tim Ribič in Janko Volčanšek.
Po desetletju znova na mariborskem odru
Posvetitev pomladi (Le sacre du printemps) je v letu 2012 navdušila na premieri v sklopu Evropske prestolnice kulture (EPK) v Mariboru in se po številnih gostovanjih po svetu vrača na matični oder.
Predstava na vsebinski ravni ostaja zvesta glasbeni strukturi in pripovedi, ki izhaja iz legende iz predkrščanskega, poganskega časa. Legenda pripoveduje o ritualu žrtvovanja device, ki mora plesati do smrti v poklon pomladnemu božanstvu, da bi to povečalo rodovitnost zemlje.
Osrednjo plesno vlogo so zaupali Evgeniji Koškini in Asami Nakashimi, nastopajo pa še Tijuana Križman Hudernik, Catarina de Meneses, Sytze Jan Luske in Yuya Omaki. Dirigent je Simon Krečič, kostumograf Leo Kulaš, scenograf Marko Japelj in oblikovalec svetlobe Tomaž Premzl.
Kultna glasbena stvaritev 20. stoletja
Po Clugovih besedah je Posvetitev pomladi kultno glasbeno delo prejšnjega stoletja. "Ne predstavlja le preobrata v glasbeni poetiki samega Stravinskega kot skladatelja, ampak je obenem tudi prelomnica v zgodovini plesne umetnosti. Skozi to delo spremljamo evolucijo plesa v 20. stoletju, tj. od prve postavitve Vaclava Nižinskega v Parizu leta 1913 pa do danes," je zapisal koreograf.
"Iniciacijo moje postavitve predstavlja izvirna plesna kreacija Nižinskega s svojo hermetičnostjo in 'motečo' naprednostjo za tedanji čas; svojo interpretacijo Posvetitve pomladi zato doživljam tudi kot poklon Nižinskemu in njegovemu razvpitemu (ne)uspehu ob pariški premieri, ki je postala dinamični temelj razvoja modernega plesa v 20. stoletju," je še dodal Clug, ki je sicer tudi umetniški direktor mariborskega Baleta.
Po njegovem je Svatba logični korak naprej v smislu raziskovanja istoimenske baletne glasbe Stravinskega in njene scenske uprizoritve, kar sovpada tudi s kronologijo nastanka dela. Prva uprizoritev je namreč nastala desetletje pozneje, torej leta 1923, in sicer v koreografiji Vaclavove sestre Bronislave Nižinske.
Po drevišnji premieri bosta Svatba in Posvetitev pomladi na ogled še 10., 12., 14. in 16. aprila.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje