Polona Petek: Dunajčanke, 2006, olje na platnu. Foto: UGM/Damjan Švarc
Polona Petek: Dunajčanke, 2006, olje na platnu. Foto: UGM/Damjan Švarc
Polona Petek: Opazovanje, 2006, olje na platnu. Foto: UGM/Damjan Švarc

V Pilonovi galeriji so namreč odprli razstavo Slike 2001-2007, kjer lahko spoznamo umetničino ukvarjanje s tehniko preslikave fotografij. Na svojih platnih ujema podobe, ki spominjajo na nekakšne podobe z zabav, družinskih druženj ali pa vedute bližnje okolice.

Trenutek, ujet s fotoaparatom
Avtorica stoji v ozadju tega dogajanja in predstavlja nekakšen introvertiran pogled od zadaj na barvno pestro dogajanje v središču vidnega polja. Petkovo zanima trenutek, ki ga zadrži na fotografiji, v tehniki olja na platnu pa nato zajame njegove prostorske, barvne in psihološke relacije med objekti in človeškimi liki oziroma med nevidnim opazovalcem in naravo.

"Prenos realnosti na velika olja (…) ni dosleden oziroma ni govora o natančni povečavi, poteka pa bodisi neposredno s fotografije bodisi prek osnovne risbe z ogljem, ustvarjene na podlagi mreže na velikem platnu. Fotografsko realnost prestavi v razmerje med risbo in barvo, torej klasičnima slikarskima elementoma, ki ju na platnih tudi različno izpostavlja oziroma jima dodeljuje precej različne oblikotvorne vloge. Izbira izseke sveta, ki jo osebno vpletejo, prizore, ki imajo bržkone osebno, intimno ozadje, vendar o njem spregovori le s slikarskimi sredstvi," je o delu Polone Petek zapisal Vojko Urbančič.

Razstava bo v ajdovski galeriji na ogled do 4. aprila.