Slika CS Light ne bo prvi tovrstni poskus Carmine Slovenice, ki se je slovenskemu občinstvu z vokalno-instrumentalnimi poskusi predstavila že z deli kultnega Arva Paerta pri projektu O successores, v SNG Maribor s projektom Iz veka vekov skladatelja Lojzeta Lebiča in tako dalje. Foto: Žiga Koritnik
Slika CS Light ne bo prvi tovrstni poskus Carmine Slovenice, ki se je slovenskemu občinstvu z vokalno-instrumentalnimi poskusi predstavila že z deli kultnega Arva Paerta pri projektu O successores, v SNG Maribor s projektom Iz veka vekov skladatelja Lojzeta Lebiča in tako dalje. Foto: Žiga Koritnik
CS light
Močan vpliv na sodobne skladatelje minimalističnega glasbenega stila pa so imele repetitivne glasbe 'nezahodnih' kultur: klasična indijska glasba, balinezijski gamelan in afriško bobnanje.

predstavil povsem nov koncept, "vokalni teater" - kombinacijo glasbe, giba in drugih odrskih elementov.

Koncertni zbor Carmina Slovenica, ki sodi med vodilne ansamble v svetovnem zborovskem gibanju, je v Cankarjevem domu predstavil z novim projektom CS Light, ki se je rodil iz želje glasbeni minimalizem predstaviti malo drugače. Z njimi bodo nastopili tudi sopranistka Simona Raffanelli Krajnc, ansambel !Kebataola!, tolkalni projekt Stop, Franja Kmetec na orglah in violinistka Vesna Čobal. CS Light si bo mogoče 4. aprila ogledati še v Veliki dvorani SNG Maribor.

Minimalizem ali manj je več
Minimalizem je vplivna kompozicijska tehnika, ki se je še posebej razcvetela v drugi polovici 20. stoletja. Glasbeni elementi so zelo preprosti, celo skopi, s ponavljajočim se ritmom, zato so tovrstno glasbo poimenovali tudi sistemska, procesna in repetitivna glasba. Avtorji minimalističnih skladb na sporedu niso izbrani le iz razvpite "šole" sodobne minimalistične glasbe - to so Američani Steve Reich, Phillip Glass in Morton Feldman -, temveč tudi iz okolij drugačnega glasbenga razvoja, na primer z Baltika in iz Skandinavije, od koder prihajajo Bronius Kutavičius, Thomas Jennefelt, Tellu Turkka in Karin Rehnquist.

Večumetnostna predstava
Sicer pa se v umetniškem konceptu glasbeno-scenskega projekta glasbi pridružujejo tudi odrski gib pod taktirko Tine Dobaj Eder, za ureditev odrskega prostora je poskrbel scenograf Brane Hojnik, za oblikovanje svetlobe David Orešič, kostumske rešitve pa je predlagala kostumografinja Belinda Radulovič.

S CS Light se zbor v glasbenem izrazu usmerja diametralno nasprotno od mnogih svojih dosedanjih projektov. Nagovoriti so želeli poslušalce različnih glasbenih okusov - od ljubiteljev umetniške in džezovske do zborovske in etnične glasbe.