Festival se osredotoča na računalniško umetnost, predvsem pa gostje izhajajo iz skupnega izhodišča, ki združuje elektronsko glasbo in vizualnost. Foto: EPA
Festival se osredotoča na računalniško umetnost, predvsem pa gostje izhajajo iz skupnega izhodišča, ki združuje elektronsko glasbo in vizualnost. Foto: EPA
Edvard Zajec, osrednji gost festival, se ukvarja z računalniško umetnostjo.

Organizatorji 14. festivala MFRU so si zaradi današnjega časa, ko je svet dobesedno preplavljen z medijskimi vsebinami, ki nam oblikujejo resničnost po nazorih in metodah vladajočih ideologij in diskurzov, zastavili edino logično vprašanje: "Ali lahko danes podoba še kaj pokaže?". Nanj bodo skušali odgovoriti na tri dni trajajočem festivalu, ki svojo pot v Mariboru začenja danes.

Ali podobe izgubljajo pomen?
Kakšen pomen imajo podobe danes, ko so pravzaprav eden izmed sestavnih delov medijev, ki pa zaradi množičnosti in izkoriščanja za vse mogoče namene, tako se vsaj zdi, izgubljajo pomen, je osrednja tema simpozija, naslovljenega z osrednjim vprašanjem celotnega festivala. Na to vprašanje bodo na simpoziju odgovarjali inovatorji, raziskovalci in ustvarjalci na področju novih digitalnih medijev, ponudili bodo socialne, znanstvene in umetniške refleksije položaja računalniške umetnosti na področju produkcije in manipulacije podob.

Premoščanje vrzeli med vizualnostjo in elektronsko glasbo
Osrednji gost festivala bo Edvard Zajec, eden izmed začetnikov računalniške umetnosti, ki bo v svoji intermedijski prostorski postavitvi Dokumenti in vizija tematiziral vlogo računalnika v umetniškem raziskovanju zvoka in slike. Prav tako bo na festivalu kar nekaj avdiovizualnih performansov v živo, ki bodo v sklopu uho; oko izhajali iz skupnega konceptualnega izhodišča, dinamičnega združevanja elektronske glasbe in vizualnega, njune simbioze in želje po premostitvi navidezne vrzeli med vizualno umetnostjo in elektronsko glasbo.

L. Š.