Predstava Kot kaplja dežja v usta molka se ukvarja z vprašanjem govorice, tako telesne kot besedne – obe presekata posameznika, ki se mora razcepljen med glasom in telesom sporazumeti z drugim, ki ravno tako ujet med glas in telo poskuša dopovedati in izpovedati, za kar misli, da ga drugi vprašuje. Foto: Performa.si
Predstava Kot kaplja dežja v usta molka se ukvarja z vprašanjem govorice, tako telesne kot besedne – obe presekata posameznika, ki se mora razcepljen med glasom in telesom sporazumeti z drugim, ki ravno tako ujet med glas in telo poskuša dopovedati in izpovedati, za kar misli, da ga drugi vprašuje. Foto: Performa.si
Mit o Medeji tako služi tandemu Jurcer kot konceptualno izhodišče za raziskovanje zunanjemu svetu nevidne mentalne globine eksistence, ki poteka zunaj časa in prostora. In ker notranji svet ne pozna zakonov čutnega, tudi Medejin krik ne uporablja prostora, predmeta, giba in glasu kot temeljne zakonitosti klasičnega gledališča. Foto: Performa.si
Projekt 3rd Pole posega na področje umetne inteligence in je realiziran s pomočjo brezžičnih senzorjev za merjenje pospeška, pritrjenih na plesalčevem telesu. Sekvence z vrednostmi vseh senzorjev se nato v realnem času predelajo na osnovi algoritmov za prepoznavanje časovnih vzorcev oz., v konretnem primeru, celo telesnih gest. Foto: MMC RTV SLO

Festival vsako leto predstavi izbor slovenske in mednarodne multimedijske, plesne in gledališke produkcije, v svojem programskem konceptu pa še posebej upoštevajo sveže nekonvencionalne odrske pristope in projekte, v katerih se mešajo različni izrazni postopki.

Po besedah organizatorjev bo program festivala tudi letos osredotočen na raziskovalne in eksperimentalne projekte, priložnost pa bo dal poetsko in estetsko najkakovostnejšim projektom, ki nastajajo v polju sodobnega plesa in gledališča in ki s svojimi govoricami presegajo ustaljene in priznane modele. Zanimajo jih avtorji, ki razvijajo specifičen in lasten jezik, tudi onkraj meja določenega medija oziroma zvrsti in so s svojimi stvaritvami navzoči v mednarodnem prostoru.

V petih dneh šest predstav
Do 6. decembra se bo na mariborskih odrih zvrstilo šest predstav. Začelo se je v dvorani Gustaf v Pekarni, kjer je bila izvedena plesna predstava Plesnega centra Tala iz Zagreba z naslovom Ne boj se, tudi mene je strah. Predstava, v kateri plešeta Larisa Lipovac in Dražen Šivak, se ukvarja s strahovi, ki v vsakodnevnem življenju osvajajo prostor naše intime in se prikazujejo skozi načine, na katere jih prikrivamo. Gre za raziskovanje poetike prostora, predvsem zaščitenega intimnega prostora.
3. decembra 2008, ob 19. uri bo v dvorani Gustaf v Pekarni izveden performans 3rd Pole Mihe Ciglarja, ki posega na področje umetne inteligence in je realiziran s pomočjo brezžičnih senzorjev za merjenje pospeška, pritrjenih na plesalčevem telesu.

Tudi predstava, ki jo odigra občinstvo samo
Prav tako v sredno se začenja gledališki projekt gledališča Rotozaza iz Velike Britanije, med 3. in 5. decembrom, med 14. in 19. uro, bo v kavarni Rožmarin na Gosposki 8, mogoče odigrati »naredi si sam predstavo« Etiquette. To je dramska miniaturka, ki si jo odigra kar občinstvo samo. Obiskovalca za mizo si natakneta slušalke in glas mladega dekleta in filozofa ju vodi skozi pol ure scen, nekatere so navdihnjene tudi z znanimi scenami iz filma in gledališča. Miza je oder, predmeti na mizi rekviziti in scenografija ter obiskovalca sta igralca.

Poleg tega pa si bomo lahko ogledali še Medejin krik Saše in Mojtine Jurcer, Kot kaplja dežja v usta molka Irene Tomažin in plesno predstavo Štrije elementi japonskega plesalca Ryuza Fukuhare, ki bo med festivalom izvedel tudi plesno delavnico. Med festivalom pa bo tudi predstavitev revije Maska.

Celoten program festivala
si oglejte tukaj.

B. K.