Samo Rovan se v sedmih črno-belih zapisih uspešno izogne dominantnemu klišejskemu upodabljanju poroke. Foto: Emzin
Samo Rovan se v sedmih črno-belih zapisih uspešno izogne dominantnemu klišejskemu upodabljanju poroke. Foto: Emzin
Drugouvrščeni Blaž Lesjak je pod šifro Okna predstavil poglede iz kupeja. Foto: Emzin

Poleg Rovana je letošnja žirija (Metka Dariš, art direktorica revije Emzin, Ljubljana, Jure Eržen, fotoreporter, Ljubljana, Reiner Riedler, fotograf, Dunaj, Igor Španjol, kustos v Moderni galeriji, Ljubljana, in Fedor Vučemilović, fotograf, Zagreb) izbrala drugouvrščenega Blaža Zupančiča in tretjeuvrščenega Branka Blaža Lesjaka. Nagrado za najboljšo reportažno fotografijo je tokrat prejela Maja Hitij.

Letos je na že tradicionalni natečaj prispelo 497 fotografskih opusov oziroma 2.934 fotografij. Poslane fotografije pa predstavljajo produkcijo slovenskih fotografov različnih generacij, vsebin, formatov in tehnik.
29 izbrancev
Poleg treh zmagovalcev je žirija izbrala še 29 drugih avtorjev. Ti so: Rudi Bar, Tadej Bernik, Mitja Božič, Primož Brecelj, Dan Briški, Matija Brumen, Vanja Bućan, Herman Čater, Foto klub Portorož, Helena Goznikar, Bor Gregor, Aljaž Gregor, Maja Hitij, Uroš Hočevar, Barbara Jakše Jeršič, Stane Jeršič, Dušan Jež, Jaka Koren, Jure Kravanja, Barbara Kukovec, Uroš Lehner, Pav Lifin, Simon Plestenjak, Matej Povše, Arjan Pregl, Ervin Schlauer, Andrej Schlegel, Matej Sitar in Tadej Žnidarčič.

Vsi sodelujoči avtorji so svoja dela na natečaj poslali označena z različnimi šiframi, kar pomeni, da njihova imena, tudi žiriji, niso bila znana vse do razglasitve izbranih del. Fotografije bodo razstavljene v prvem preddverju Cankarjevega doma do 8. marca 2009.

Obrazložitev podeljenih nagrad je za žirijo zapisal Igor Španjol, del njegovih obrazložitev pa je zapisan pod spodnjimi fotografijami.

L. Š.

Igrive in dinamične raziskave veselega dogajanja se Rovan loteva z antropološko udeležbo, vendar pri tem ne izpusti poudarjenega osebnega stališča. Foto: Emzin
Prijem med filmsko dokumentarnostjo in glasbeno poetičnostjo učinkuje pristno in spontano ter se materializira v izjemno kreativni seriji podob svatov, brez običajnih kičastih in patetičnih sledi. Foto: Emzin
Za razliko od tradicije konceptualizma, ko je raba fotografije v umetnosti pomenila lingvistični kompromis z vizualnim, pri sedmih Oknih Blaža Zupančiča ne gre za fetišiziranje mentalnih procesov v škodo vizualnosti predmeta. Foto: Emzin
V spoprijemanju z gibanjem, kjer je kupé vlaka postal nekakšna premikajoča se camera obscura, so nastale izrazito likovne podobe časa, s prelivanjem barv pa raziskava arhetipske fotografske situacije potovanja nenehno prehaja od osebnega do abstraktnega in nazaj. Foto: Emzin
Branko Blaž Lesjak v seriji osmih barvnih kvadratov suvereno sledi prepoznavni tradiciji poudarjenega esteticizma in pomenske odprtosti prozaičnih motivov, ki je z leti postala nekakšna uveljavljena stalnica Emzinovega natečaja. Foto: Emzin
Lesjakovo kreativno produkcijo zaznamuje želja po reproduciranju predmetne realnosti na način dokumentiranja vsakdanjega življenja, torej po neločljivem zaznavanju tistega, kar doživljamo tako v družbeni interakciji s svetom kot v lastni psihološki resničnosti. Foto: Emzin
Serija desetih črno-belih dokumentov Maje Hitin, kljub nedvoumnemu močno angažiranemu sporočilu, zlasti v detajlih simbolnih poudarkov, s specifičnim vzdušjem pokaže izrazito oseben in nekoliko bolj čustven prijem, kjer interpretacija dogodkov s področja klasične reporterske fotografije na izjemen način pridobiva univerzalne humanistične, tako rekoč umetnostne razsežnosti. Foto: Emzin