Predstava Malfi, ki jo je po Webstrovi elizabetinski tragediji priredila Simona Semenič in režiral Ivan Talijančić, si 
zastavlja številna aktualna vprašanja današnjega časa in se hkrati sprašuje, kakšen je dejanski kulturni napredek od nastanka izvirne drame. Foto: SMG
Predstava Malfi, ki jo je po Webstrovi elizabetinski tragediji priredila Simona Semenič in režiral Ivan Talijančić, si zastavlja številna aktualna vprašanja današnjega časa in se hkrati sprašuje, kakšen je dejanski kulturni napredek od nastanka izvirne drame. Foto: SMG

V Slovenskem mladinskem gledališču bodo v četrtek ob 19.30 premierno uprizorili predstavo Malfi, ki jo je na podlagi elizabetinske tragedije Vojvodinja Malfijska britanskega dramatika Johna Webstra priredila dramaturginja Simona Semenič in na oder postavil Ivan Talijančić, ki je zasnoval tudi kostume.

Prepovedana ljubezen vojvodinje in oskrbnika
Gledališka predstava uprizarja sodobno videnje vojvodinje Malfijske, ki se je iz ljubezni poročila z nekom nižjega stanu, kar jo pahne v vrtinec nasilja in tragike. Dramsko dogajanje Webstrovega izvirnika je postavljeno v Italijo, na začetek 16. stoletja. Vdova vojvode Malfijskega se iz čiste ljubezni, ne glede na strogo določena družbena pravila, skrivaj poroči s pripadnikom nižjega stanu, svojim oskrbnikom Antoniem. Ker sta vojvodinjina brata proti vnovični poroki, saj bi ta umazala čast njune sestre in ogrozila njun status ter njuno premoženje, skušata vojvodinja Malfijska in Antonio skriti tako zakon kot njune tri otroke. Izdajalski dvorjani pa bratoma nazadnje le razkrijejo resnico in sproži se temačni stroj maščevanja, ki začne kositi vse pred seboj.

Futuristični ženski svet
Kljub zgodovinsko pogojeni vsebini drame Semeničeva in Talijančić nista želela ustvariti verne imitacije zgodovinske kostumske igre niti ne uprizoriti igre iz sodobnosti, ampak sta koncept predstave zastavila bolj radikalno. Dogajanje sta postavila v nedoločljivo prihodnost, v izolirani svet, v katerem nastopajo samo ženske. Na ta način sta želela ustvariti nekakšno enklavo, v kateri se bodo ženske lahko izmaknile vseprežemajočemu patriarhalnemu družbenemu kontekstu, v katerem se čutijo zapostavljene.

Moški in ženski svet
Talijančić meni, da lahko v Webstrovi igri kljub časovni oddaljenosti prepoznamo profeministično besedilo, ki se dotika vprašanj med spoloma. Priče smo spopadu »moškega« sveta manipulacij in moči z »ženskim« svetom pravičnosti in čustev. Hkrati pa si predstava zastavlja vprašanja, ki se dotikajo današnjega sveta - kakšen je odnos sodobnosti do idealov, zapisanih v Webstrovi tragediji, in kakšno je dejansko stanje kulturnega napredka od nastanka drame.

V vlogi Malfi nastopa Maruša Geymayer-Oblak, poleg nje pa v predstavi igrajo še Neda R. Bric, Damjana Černe, Daša Doberšek, Draga Potočnjak, Marinka Štern, Janja Majzelj in Vesna Vončina. Pod scenografijo se podpisuje Minimart.