Priredba, scenarij, glasba in režija je torej Karasovo delo, ob strani so mu stali kostumografka Katarina Zalar ter interpreti. Foto: Šentjakobsko gledališče
Priredba, scenarij, glasba in režija je torej Karasovo delo, ob strani so mu stali kostumografka Katarina Zalar ter interpreti. Foto: Šentjakobsko gledališče
Predstava združi vse štiri dramska besedila, ki jih morajo predelati letošnji maturantje. Foto: Šentjakobsko gledališče

Šentjakobsko gledališče je pripravilo predstavo Kralj na fiziki. Ta združuje štiri dela, ki bodo vključena v letošnji maturitetni esej iz slovenskega jezika. Jure Karas je Molierovega Tartuffa, Zupančičevega Vladimirja, Cankarjevega Kralja na Betajnovi in Dürenmattove Fizike priredil in združil v predstavo Kralj na fiziki, ki je bil premierno prikazana 18. 1. v Šentjakobskem gledališču.

Z mislijo na maturante ...
Karas je besedila vključil v avtorsko zgodbo o gledališču Vladimirja B. Tartuffa, bolno ambicioznega gledališkega fanatika, ki v diktatorski maniri vodi igralce k uresničitvi svoje vizije "maturitetnega spektakla". Predstava z mislimi na maturante odpira vprašanja, ki bodo obravnavana v sklopu priprav na maturo, in med posameznimi liki ter samimi dramami vleče vzporednice in povezave.

... in na druge gledalce
Kljub temu pa je predstava, v kateri nastopajo David Dolamič, Barbara Jug, Tilen Kožamelj, Grega Močivnik in Marko Skok, namenjena tudi širšemu občinstvu. Igralci skozi neprestana preigravanja v gledališča Vladimirja B. Tartuffa prehajajo iz vloge v vlogo, mešajo posamezne like in odpirajo povezave, ki družijo svet drame in resnični svet ter kažejo na skupne zaloge arhetipskih odnosov, iz katerih se napajata dramski in zasebni svet.