Umetnost kaligrafije - predhodnica tipografije - na bližnjem vzhodu še vedno cveti. Foto: EPA
Umetnost kaligrafije - predhodnica tipografije - na bližnjem vzhodu še vedno cveti. Foto: EPA

Temelji za razstavo so bili položeni v 15. stoletju, ko se je iz zakonitosti kaligrafske tradicije začela razvijati tipografija - veda o oblikovanju črk, pisav in besedil. Postavitev Enfont terrible od 8. marca predstavlja izdelke udeležencev tipografskih delavnic Tipo Brda 1997-2005. Razstava utegne prinesti nekaj zanimivih spoznanj, saj se je večina udeležencev na prvi delavnici leta 1997 povsem prvič bolj konkretno srečala z oblikovanjem črk. Celo mentor Lucijan Bratuš, ki je vodil skupino študentov arhitekture in oblikovanja, se ni mogel pohvaliti z izkušnjami pri oblikovanju črk.



Ustvarjanje novih oblik črk je zahtevna "obrt". Ni pomembno le, da je črka všečna na pogled, omogočati mora tudi lahkotno branje. Tudi od oblike črk je namreč odvisno, kako hitro se lahko bralec sprehaja med vrsticami. Lepota črke mora biti neopazna. Bralec je pravzaprav sploh ne sme opaziti. V trenutku, ko bralec postane pozoren na obliko črke, postane jasno, da je le-ta pravzaprav moteča.

Skoraj štiri stoletja je moralo preteči od pojava tipografije, da se je slednja uveljavila kot samostojna veja grafičnega oblikovanja. Tipografija je prvi razcvet doživela v 19. stoletju z iznajdbo litografije. Tudi drugi razcvet je povzročil tehnološki preboj. Pojav ustreznih računalniških programov je odprl neslutene možnosti oblikovanja in vodil do pravega izbruha novih pisav. Večini se seveda nikoli ne uspe prebiti med tisto peščico, ki jo ljudje najpogosteje uporabljajo pri vsakdanjem delu.