Funkcionalizem, regionalizem, upoštevanje lokalne kulturne dediščine in Plečnikov opus so ključni elementi, ki so po besedah dekanje Visoke šole za dizajn Nade Matičič oblikovali Mihevčevo ustvarjanje. Na fotografiji ljubljanski Kozolec, gradnja katerega se je končala leta 1953. Foto: MMC RTV SLO
Funkcionalizem, regionalizem, upoštevanje lokalne kulturne dediščine in Plečnikov opus so ključni elementi, ki so po besedah dekanje Visoke šole za dizajn Nade Matičič oblikovali Mihevčevo ustvarjanje. Na fotografiji ljubljanski Kozolec, gradnja katerega se je končala leta 1953. Foto: MMC RTV SLO
Edo Mihevc. Metalka
Njegov arhitekturni jezik je oplemeniten s spoznanjem, da graditi hišo pomeni graditi tudi naselje, pojasnjuje dekan Fakultete za arhitekturo Peter Gabrijelčič. Foto: Arhitekturni vodnik/Metka Pretnar
Edo Mihevc 100
Razstava, ki so jo pripravili ob stoletnici arhitektovega rojstva, prvič pregledno osvetljuje obsežen Mihevčev opus. Foto: Cankarjev dom

Letos mineva sto let od rojstva arhitekta, urbanista, oblikovalca in profesorja Eda Mihevca, čigar delo do zdaj še ni bilo celovito predstavljeno, prva pregledna razstava pa bo do 30. avgusta na ogled v Cankarjevem domu.
Po besedah avtorja razstave profesorja Janeza Kresala je Mihevčev raznoliki opus nastajal v podobnih pogojih kot opus Jožeta Plečnika, ki je bil tudi njegov profesor na Fakulteti za arhitekturo.
Drugačen premislek Mihevčevega opusa
84 fotografij na razstavi prikazuje stanje ob dograditvi objektov, 76 fotografij pa današnje stanje Mihevčevih stvaritev. Fotografsko gradivo je razvrščeno v 34 sekvenc, zaključenih zgodb, ki v predstavitvi upoštevajo motivno in tematsko vsebino arhitektovega dela. Namen sekvenc je, pojasnjuje Kresal, spodbuditi obiskovalce k drugačnem premisleku Mihevčevega opusa.
Sekvence osvetljujejo Mihevčeve arhitekturne realizacije, interjerje, urbanistične načrte in spomenike NOB-ja - v Ljubljani, na Slovenski obali in drugod po Sloveniji, na Ohridu, v Trstu in Gorici. Postavitev dopolnjujeta dve maketi, prva je namenjena prikazu pozidave ob Slovenski cesti s Kozolcem, druga pa prikazuje hotel Metropol v Luciji. Prav Obalo so izbrali tudi za naslednjo postavitev razstave.
Opus arhitekta, ki je sodeloval pri gospodarski obnovi
V Trstu rojeni arhitekt je pri Plečniku diplomiral leta 1937 in v prihodnjih letih služboval v projektivnih in stavbnih podjetjih v Ljubljani. Leta 1941 je odšel v partizane, kjer je imel visoke vojaške funkcije, po vojni pa sodeloval pri gospodarski in industrijski obnovi. V tem obdobju je zasnoval kompleks Litostroj (1947-58), bar hotela Slon (1949), opremo gostišča Figovec (1953) in palačo Impex (1953) na ljubljanski Beethovnovi ulici in se v slovenski kulturi takrat vpisal kot modernist.
Tudi sicer je tej orientaciji ostal zvest skozi celotno kariero, o čemer pričajo Kozolec iz leta 1953, Metalka iz leta 1962, Slovenski kulturni dom v Trstu (1964), hotel Metropol v Luciji (1972), Avditorij Portorož (1972) in hotel Holiday Inn iz leta 1979.
Prizadevanja za digitalizacijo arhiva
Postavitev in obletnico arhitektovega rojstva spremlja monografija, ki jo je med drugim zasnoval iniciativni odbor raziskovalcev in skrbnikov arhitektove dediščine. Danes hrani Mihevčeve načrte in fotografije Pokrajinski muzej Koper, ki pripravlja tudi digitalizacijo arhiva.