Razstava Snubitev, fototermin, ki jo v projektnem prostoru Aksiome odpirajo drevi ob 19. uri, bo na ogled do 3. julija.
Fotoreporter tednika Mladina in dokumentarni fotograf Borut Krajnc se v svoji ustvarjalni praksi dotika tematik, ki odražajo aktualne družbene izzive in kompleksnost političnega dogajanja. S svojimi fotografijami osvetljuje vlogo medijev pri oblikovanju dojemanja stvarnosti. Današnji mediji skupaj s fotografijo igrajo ključno vlogo pri ustvarjanju resničnosti in oblikovanju naših predstav o svetu, v katerem živimo.
Krajnc z razstavo obravnava to problematiko, razbija utvaro "iskrenosti" zgrajenih predstav in spodbuja gledalce k razmišljanju o vplivu politike in medijev na naše dojemanje družbene resničnosti ter o tem, kako lahko ta percepcija vpliva na naše družbeno in politično delovanje, je v obrazstavnem besedilu zapisal kurator Adrijan Praznik.
Podobe (pol)preteklosti za premislek o zdajšnji politični krajini
Krajnčeva serija fotografij, posnetih pred več kot 20 leti pred vstopom Slovenije v EU (in tudi Nato), postavlja temelje avtorjeve ideje, ki razpira arhivsko gradivo ne le za upodobitev zgodovinskega trenutka, temveč za premislek o zdajšnji politični krajini. Razstavljene fotografije se ne omejujejo le na retrospektivno analizo, temveč v ospredje postavljajo razumevanje političnih procesov, pomembnosti vloge odločevalcev in njihovih takratnih izpolnjenih ali neizpolnjenih obljub, ki še zdaj oblikujejo naše bivanjske razmere.
Med naslovom razstave Snubitev, fototermin in razstavljenimi fotografijami je mogoče prepoznati tudi satirično noto, ki se poigrava z analogijami med političnimi procesi in tradicionalnimi običaji snubljenja. Avtor svoje delo kontekstualizira prek gest in simbolov snubitve, ki jih je mogoče razumeti v prispodobah pogajanja o doti, prek predporočnih in poporočnih zaobljub in različnih možnih načinov dvorjenja. Fotografske interpretacije političnih srečanj iz polpreteklosti so tako prikazane tudi skozi prizmo absurdnosti in ironije, ki jo najdemo v običajih snubljenja neveste, je še zapisal kurator.
Fotodokumentacija, prazen prostor in strokovno besedilo
Postavitev je zasnovana v treh formalno-vsebinskih sklopih: fotodokumentacija dejanskih političnih srečanj, prazen oder kot simbolni prostor, kjer se "odigra politika", ter spremljajoče strokovno besedilo, ki ga je v kontekstu razstave napisala novinarka časopisa Delo Saša Vidmajer.
Borut Krajnc (1964) od začetka 90. let preteklega stoletja obravnava družbeno in politično tranzicijo, razvoj slovenske družbe in države, tudi vojno v Sloveniji ter vzpostavitev novega gospodarskega in družbenega sistema, vključevanje Slovenije v EU in uvedbo evra. S ciklom Praznine (2008) je sodeloval v več mednarodnih projektih, med katerimi je denimo Aftermath (2013), predstavljen je bil tudi v publikaciji British Journal of Photography.
Leta 2014 je pri umetniškem projektu Made in China izdal fotoknjigo Politika v obliki koledarja s fotografijami Boruta Pahorja. Spremljal je najbolj množičen prihod migrantov in beguncev v Slovenijo (2015). Leta 2020 je z Amnesty International Slovenije pripravil razstavo o izbrisanih osebah iz registra stalnega prebivalstva Slovenije, naslovljeno 30 let s(r)amote.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje